Нещодавній звіт, опублікований Європейською комісією, показує, що водії вантажівок, які працюють у західноєвропейських компаніях-перевізниках, зазвичай коштують своїм працедавцям на 179% більше, ніж їхні східноєвропейські колеги.
Звіт базується на цифрах за 2019 рік, але також робить прогнози на період до 2023 року.
Як зазначається в документі, оплата праці зростатиме пропорційно вище серед далекобійників, зайнятих у східноєвропейських транспортних компаніях. Однак витрати на робочу силу на Заході все ще будуть на 171% вищими у 2023 році.
Розмір витрат на оплату праці в південноєвропейських країнах перебуває "напівдорозі" між показниками Заходу та Сходу.
У звіті Комісії також наголошується, що витрати на оплату праці, які включають валову заробітну плату та витрати на соціальне страхування, є ключовою складовою витрат для перевізників. Отже, стаття виявляє, що "різниця у вартості робочої сили на ринку автоперевезень ЄС є важливим фактором динаміки ринку".
Мало того, графік згаданих показників за 2019 рік розбив витрати на перевезення вантажів по кожній країні-члені ЄС. У Данії, яка має найвищі операційні витрати в ЄС, самі витрати на робочу силу вищі за загальні операційні витрати в Литві, Румунії та Латвії.
У звіті зазначається, що нестача водіїв також призвела до значного збільшення кількості водіїв з країн, що не входять до ЄС, які працюють у ЄС. Кількість атестацій таких водіїв майже подвоїлася за період з 2014 по 2016 рік і склала близько 76000 (2,5% від загальної кількості робочої сили в секторі автоперевезень). Більшість із них працюють у Польщі, Литві, Словенії та Іспанії.