Через погані умови праці транспортний сектор Нідерландів потерпає від багатьох злочинних зловживань серед працівників галузі - до такого висновку прийшли автори масштабного дослідження, проведеного на замовлення федерації транспорту та логістики Нідерландів TLN.
Однак це не той висновок, якого очікували голландські перевізники, коли замовляли це дослідження консалтинговій фірмі Van de Ven...
Два фактори представлені як обтяжувальні для пояснення цього явища: географічне положення країни як торгового центру Європи і важкі умови праці в цьому секторі.
"Низька заробітна плата певних категорій персоналу, тиск тимчасових обмежень і жорстка конкуренція, а також відносна безкарність злочинців є живильним середовищем, яка спонукає деяких працівників транспорту і логістики займатися незаконною діяльністю. Організована злочинність користується становищем Нідерландів як справжньої гарячої точки європейської логістики з великими потоками імпорту-експорту. З цього боку країна є особливо привабливою для незаконного обігу наркотиків", - сказано у звіті консалтингової фірми Van de Ven
Повідомляється, що список злочинів і правопорушень, пов'язаних з транспортом і логістикою в Нідерландах, настільки великий, наскільки і різноманітний. З року в рік перевізники заявляють про різке зростання крадіжок вантажів: кожні 20 хвилин в країні відбувається одна крадіжка перевезеного товару, особливо на автостоянках в регіонах Брабант і Лімбург.
Тому автори дослідження рекомендують підвищити заробітну плату в секторі транспорту і логістики, щоб зробити одержане злочинним шляхом менш привабливими для низькооплачуваних працівників. Боротьба зі злочинністю в портах, в транспортних і кур'єрських компаніях не має сенсу, якщо персоналу не будуть платити більше. Держава також має посилити структурну боротьбу з організованою злочинністю, а не проводити лише одноразові арешти, наполягають автори дослідження.
Однак рекомендовані заходи не задовольнили транспортну федерацію TLN, яка була розчарована висновками дослідження. У федерації заявляють, що автори звіту частково покладають відповідальність за зростання злочинності на сам сектор.
"На жаль, звіт залишає без відповіді низку важливих питань, і TLN вважає, що необхідні додаткові дослідження, щоб надати транспортним компаніям і постачальникам логістичних послуг, а також зацікавленим сторонам конкретні інструменти для дій", - повідомила прес-служба федерації транспорту та логістики Нідерландів TLN.
Організація, в свою чергу, шукає більш прагматичні рішення і просить державу активніше брати участь в цьому процесі. У TLN нагадують, що при втручанні держави, наприклад, після установки камер відеоспостереження на 15 стоянках уздовж автомагістралей на маршруті Роттердам-Венло, злочинність різко знизилася.
До речі, з початку лютого Інспекція по навколишньому середовищу і транспорту (ILT) Нідерландів посилила відповідальність за порушення встановлених норм праці і відпочинку водіїв.