Згідно з аналізом консалтингової компанії Transport Intelligence (Ti), середні витрати на енергію в західноєвропейських державах зросли на 19,4% з січня 2022 року, тоді як у Великій Британії зростання склало 42%.
Складські та логістичні операції загалом є енергоємними через суворі вимоги до опалення/охолодження будівель, використання автоматизованих систем та обладнання, а також витрат, пов'язаних із вантажними перевезеннями.
Водночас галузь також зіткнулася зі зростанням цін на паливо для вантажних автомобілів, враховуючи, що дизпаливо подорожчало на заправці за перші шість місяців 2022 року на 31,05% у Великій Британії та на 19,75% у Західній Європі.
Аналітики також посилаються на останній звіт Управління статистики Business Insights, який показує, що понад третину (37%) транспортних та складських компаній Великобританії зіштовхнулися зі скороченням обороту у липні 2022 року. Крім того, 28,2% компаній, що займаються транспортуванням та зберіганням, повідомили, що зростання цін на енергоносії було їхньою головною проблемою операційних витрат.
Аналіз Ti також показує, що з початку цього року 37,3% транспортних, логістичних та складських підприємств були змушені перекладати вищі витрати на своїх клієнтів. Це з тим, що 56% компаній зіштовхуються з вищими витратами з наближенням енергетичної кризи. Отже, транспортні витрати були найбільш часто згадуваною проблемою для компаній-імпортерів та експортерів, 43% та 37% відповідно.
Багато автотранспортних і кур'єрських компаній працюють із відносно низькою маржою, тому сектор має мало захисту або можливостей для роботи від зростання цін на паливо та обладнання. Наразі 67,8% представників транспортно-складської галузі очікують, що доходи залишаться незмінними. Проте, якщо операційні витрати продовжать зростати, може знадобитися втручання уряду. За словами експертів, це очевидно, оскільки роздрібні ціни та ціни з доставкою додому вже зростають, що призводить до зниження споживання. Отже, споживачі нестимуть більшу частину тягаря зростання витрат у ланцюжку поставок, і очікується, що найближчими місяцями витрати домашніх господарств на продукти харчування та товари зростуть.
За прогнозами Ti, у довгостроковій перспективі стрімке зростання цін на енергію може спонукати постачальників логістичних послуг до використання більш стійких рішень для ланцюжка постачання, таких як виробництво та зберігання «зеленої» енергії в логістичних центрах та електрифікація їх автопарків.