Бельгія і Чехія з нового року запроваджують зміни у розмірах ставок та особливостях функціонування системи дорожніх зборів для вантажівок понад 3,5 тонни.
БЕЛЬГІЯ
З 1 січня 2021 року у бельгійському регіоні Валлонії діятимуть нові, вищі ставки. Причина підвищення - адаптація цін до реальностей ринку, тобто інфляції і вищих витрат. Фландрія і Брюссель підвищили ставки в липні цього року, незважаючи на протести галузі, яка постраждала від пандемії коронавируса. Хоча, за заявою бельгійської транспортної організації Febetra, підвищення цін під час епідемії короновіруса може виявитися «смертельним» для галузі, бельгійський уряд не відмовився від підвищення ставок дорожніх зборів ні в середині цього року, ні на початку наступного.
Ставки, що діють з початку наступного року, можна вивчити вище на фото.
У зв'язку зі зміною ставок програмне забезпечення бортового пристрою OBU автоматично завантажить оновлення (після включення боксу). Залежно від версії програмного забезпечення поведінка пристрою може незначно відрізнятися. У більшості випадків оновлення OBU за останніми ставками займає лише кілька секунд, перш ніж з'явиться зелене світло. «Для деяких боксів може знадобитися 3 хвилини», - пояснює Satellic, оператор системи дорожніх зборів в Бельгії.
Деякі пристрої повинні автоматично перезавантажитися, щоб завершити процес оновлення. «В цілому, оновлення має зайняти не більше ніж 5 хвилин», - запевняє Satellic.
ЧЕХІЯ
Наступний рік принесе чимало змін в Чехії. Віньєтки будуть електронними, а автомобільним перевізникам доведеться витрачатися на оплати за шум і забруднення.
У наступному році збори від вантажних автомобілів понад 3,5 т за використання чеських автомагістралей і деяких доріг 1-го класу складатиметься з трьох елементів. На додаток до ставки за використання дороги, буде також введена плата за шум або забруднення. Коригування ставок ухвалив уряд Чеської Республіки.
«Метою цих зборів (за шум і забруднення - прим. Ред.) є отримання додаткових коштів для інвестицій в контрзаходи, які знижують негативний вплив шуму та забруднення повітря на населення, яке проживає навколо доріг. Будуть побудовані акустичні стіни в безпосередній близькості від доріг 1-го класу, які проходять поблизу міст і сіл», - пояснив міністр транспорту Чехії Карел Гавлічек.
Розмір плати за шум буде розраховуватися наново на основі кількості осей і маси транспортного засобу. Розмір плати за забруднення повітря - виходячи з норми викидів, маси транспортного засобу та кількості осей. Зі збільшенням норми розмір збору зменшується.
Уряд розраховує, що введення трикомпонентної структури ставок на проїзд призведе до збільшення очікуваних надходжень від дорожніх зборів в 2021 році порівняно з 2019 роком на приблизно 1,6 млрд. крон (60,6 млн. євро), що дає сукупний дохід у розмірі близько 12,6 млрд. крон (477,4 млн. євро). Крім того, очікується, що в цьому році буде збільшено розширення системи платних доріг ще на 900 кілометрів.
Розмір ставок поки що невідомий.
Підвищення ставок - це тільки частина змін. Крім того, з початком наступного року відбудеться зміна категорії викидів з категорій:
ЄВРО 0 - II;
ЄВРО III і IV;
ЄВРО V; EEV,
ЄВРО VI і вище,
на категорії:
ЄВРО 0 - IV;
ЄВРО V, EEV;
ЄВРО VI;
категорія викидів вище за ЄВРО VI.
Влада планує змінити також термін дії автомагістральних віньєток - річні віньєтки будуть дійсні протягом 365 днів замість календарного року. Зміни повинні діяти вже в новій електронній системі автодорожніх зборів. Очікується, що цифрові віньєтки з наступного року замінять паперові віньєтки, які використовують нині.