Європейський Союз нині зосереджується на інтеграції транспортних маршрутів в Україні, Молдові та на Західних Балканах, з коридорами ЄС у рамках TEN-T. ЄС також наголошує на необхідності інвестувати в інфраструктуру до того, як країни приєднаються до спільноти, і оголошує про фінансову підтримку цієї діяльності.
Бенефіціарами інвестицій, пише etransport.pl, стануть не лише такі країни, як Україна, Сербія, Албанія, Боснія і Герцеговина, а й весь регіон Центральної та Східної Європи. Сучасна інтегрована транспортна інфраструктура підвищить ефективність вантажних перевезень у цих напрямках. Серед іншого це має велике значення в контексті відбудови України.
Це також призведе до більшої привабливості регіону ЦСЄ з точки зору розташування виробничих підприємств і розподільних центрів, оскільки країни, розташовані в південно-східній Європі, є привабливими ринками збуту. Південні морські порти, такі як Копер і Констанца, також виграють від цього і стануть ще більш важливими воротами, серед іншого, для товарів, імпортованих з Азії на Балкани. Це підвищить їх конкурентоспроможність порівняно з терміналами в Північному морі, Гамбурзі чи Роттердамі.
Цей цілісний підхід до модернізації інфраструктури, яка включає дороги, залізниці, перевантажувальні термінали та морські порти, також дозволяє диверсифікувати транспортні рішення та підвищити стійкість ланцюгів поставок. Особливо варто звернути увагу на інвестиції в залізничні або інтермодальні перевезення, які все частіше використовуються компаніями, значною мірою через проблему зниження інтенсивності викидів транспорту та переваги цього варіанту при транспортуванні великих обсягів, особливо важких вантажів.