У 2020 році вартість логістичних контрактів у світі зменшиться на 4%. Зростання слід очікувати в найближчі роки. Азія буде найшвидшою.
Очікується, що світовий ринок логістичних контрактів зростатиме в середньому на 5,4% року щороку в 2020-2024 роках - за підрахунками аналітичної компанії Transport Intelligence (TI). Позитивне зростання в найближчі роки буде зумовлене очікуваним відродженням світової економіки. За даними Міжнародного валютного фонду, вартість світового ВВП впаде на 4,4% у 2020 році, але вже в 2021 році очікується зростання понад 5%.
Хоча, на думку експертів, відскок, можливо, вже не за горами, рік, що закінчується, був болючим для глобальної логістики. За оцінками TI, цього року вартість контрактів впаде на 4,1% порівняно з 2019 роком. Виною тому, звичайно, економічне уповільнення внаслідок обмежень, пов'язаних з пандемією COVID-19.
Європа є ринком логістики, який найбільше постраждав від пандемії. Очікувана вартість контрактів на Старому континенті буде наприкінці цього року на 5,9% нижчою, ніж у 2019 році.
Одним з головних винуватців цього спаду є автомобільний сектор, який є важливою складовою логістичних контрактів. За оцінками Європейської асоціації автомобільних виробників (ACEA), цілих 25% становить спад продажів автомобілів у Європі цього року.
У роздрібному секторі був суперечливий рік. З одного боку, вартість торговельного сектору в першій половині року впала на 3,5%. З іншого - порівняно з минулим роком деякі категорії, такі як їжа та товари першої необхідності, цьогоріч переживали періоди надзвичайного попиту. Електронна комерція також отримала вигоду від пандемії - зросла на 13% протягом цього року.
У підсумку, за даними Єврокомісії, ВВП в єврозоні впаде на цілих 7,8% у 2020 році.
Хоча в 2021 та 2022 роках очікується зростання економіки в єврозоні, до 2022 року показники не повернуться рівня, який був до пандемії. З цих причин відскок на логістичному ринку буде слабшим, ніж в Азії. Очікується, що вартість контрактного ринку зросте в середньому на 3,8%. Однак у період до 2024 року європейське економічне зростання, головний рушій логістики, стикатиметься з потенційними труднощами, пов'язаними з Brexit та його наслідками.