Проте це так само було період швидких і позитивних перетворень, коли компанії по всьому світу впроваджували нові технології та переосмислювали застарілі методи, щоб упоратися з викликами та підготуватися до майбутнього.
Жодного «повернення до норми» не буде
Світ не бачив таких економічних умов уже кілька десятиліть — якщо взагалі будь-коли. Інфляція коливається близько 8%, і більшість американських компаній у відповідь збільшують ціни. І якщо ФРС продовжить підвищувати відсоткові ставки, що цілком імовірно, очікується зростання безробіття у США.
Суть у тому, що не може бути «повернення до нормального життя» для ланцюгів поставок, коли макроекономічне середовище настільки ненормальне.
Тривалий період низької працездатності
Фрахтові ставки, які досягли піку під час багатьох збоїв, пов’язаних із пандемією, різко впали. Відправники вантажу та роздрібні продавці виграють від зниження транспортних витрат, але індустрію вантажоперевезень США чекає надзвичайно довгий період — більше двох років — скорочення потужностей, тиску на маржу, гострої конкуренції та неминучої консолідації.
Отже, що можна з цим поробити?
Шукайте партнерів з доставки, які можуть конкурувати не лише за ціною. Партнери з доставки, які просувають ініціативи щодо постійного вдосконалення, використовують технології для оптимізації продуктивності, пропонують покращене обслуговування клієнтів або пропонують рішення для підвищення ініціатив у сфері сталого розвитку, можуть виділитися серед конкурентів та запропонувати додаткову цінність.
Цілеспрямовані інвестиції в управління запасами
За відносно короткий період компанії зіткнулися з нестачею запасів, за якою пішов їхній абсолютний надлишок. Управління запасами «точно вчасно» було замінено «про всяк випадок». Надалі компанії продовжуватимуть переосмислювати та інвестувати у нові стратегії та технології управління запасами, прагнучи створити більш стійкі ланцюги поставок, які дозволять контролювати витрати на запаси.
Паралельно з тим, що клієнти стикаються зі зростанням цін у всіх напрямках, організації намагатимуться зміцнити свою лояльність, віддаючи пріоритет інвестиціям у покращення обслуговування клієнтів.
Рік нових екосистем постачальників
Недавнє опитування керівників ланцюгів постачання, проведене McKinsey, пролило світло на те, наскільки багато перетворень відбулося за останні кілька років. Понад вісім із десяти респондентів заявили, що впровадили стратегії подвійного сорсингу, і майже половина займалася розвитком регіональних мереж та стратегій ближнього шорінгу.
Ці ініціативи, як і раніше, широко поширені в 2023 році, що призведе до виникнення абсолютно нових екосистем партнерів, які будуть більш тісно інтегровані та співпрацюють завдяки новим технологіям. (Побічним ефектом буде те, що одні країни та регіони виявляться у виграші, наприклад, Мексика, а інші програють.)
Краще зробити все можливе, щоб продукти вашої компанії були якомога ближчими до ваших кінцевих споживачів. Багато компаній вже роблять це, створюючи теплові карти обсягів замовлень і місць розташування, а також використовуючи мережеве проектування, щоб розмістити продукти ближче до покупців, що призводить до скорочення термінів виконання замовлень, зменшення дефіциту та підвищення доступності на полицях.
IoT вийде на перший план
Враховуючи зниження вартості пристроїв Інтернету речей (IoT), помітне вибухове зростання використання датчиків IoT у всіх ланцюгах поставок і, зокрема, в транспортній логістиці.
Компанії повинні користуватися новими потужними можливостями, коли йдеться про моніторинг стану, місцезнаходження та безпеки дорогих товарів, починаючи від чутливих фармацевтичних продуктів, що вимагають суворого контролю температури, і закінчуючи товарами, що швидко псуються.
Не пропускайте з уваги той факт, що нові технології часто мають приховану перевагу у вигляді більш щасливих співробітників. Інвестиції в обладнання та системи, що забезпечують простоту та ефективність збору цієї інформації, знімають із вашої команди великі навантаження.
Важливо відзначити, що рішення та інвестиції, які лідери зроблять (або не зроблять) наступного року, дуже вплинуть на їхнє майбутнє. Коли McKinsey вивчила, як жили 1000 публічних компаній до, під час і після рецесії 2008 року, вони виявили, що 20% найбагатших компаній робили ряд кроків, яких не робили інші, серед них були інвестиції в зростання.
Для лідерів ланцюга постачання зростання може бути досягнуто за рахунок інвестицій в інструменти, необхідні для кращого управління запасами, більш ефективної екосистеми постачальників, підвищення стійкості та загального більш інтелектуального ланцюга постачання, здатного збирати дані від початку до кінця.