Перший висновок, до якого прийшли аналітики, полягає у тому, що найбільш успішні бізнесмени протягом 2023 року активно розширювали базу своїх постачальників.
За словами аналітиків інституту, протягом усього року, що вже закінчується, компанії були дуже чутливими до ризиків, які могли виникати у ланцюгах постачання. Так, 76% опитаних керівників зараз впевнені, що регулярно проводити стрес-тести у даній сфері корисно для бізнесу. Для порівняння: два роки тому позитивно на це запитання відповідали лише 60% менеджерів.
Також два роки тому 40% керівників підприємств мали чітке планування безперервності поставок. Тепер таких 50%. Швидкість і безпека постачання стала вирішальним фактором для 27% респондентів, ціна – для 38%. При цьому у Німеччині, наприклад, у першу чергу звертають увагу на безпеку (37%), потім на швидкість (34%) і лише на третьому місці при виборі постачальників стоїть ціна (24%). Загалом 80% опитаних переконані, що розширення бази постачальників є найбільш ефективним важелем для підвищення стійкості цілого бізнесу.