Проект із запуску електронної транспортно-товарної накладної перебуває на фінальній стадії. І якщо концепція е-ТТН зрозуміла, то її використання насправді все ще викликає у бізнесу багато запитань. Публікуємо відповіді на найважливіші з них.
Коли використання е-ТТН стане обов'язковим
З жовтня 2021 року діють зміни, згідно з якими відповідальність за порушення вагових норм розподіляється між відправником вантажу та перевізником. Це обов'язковий захід для впровадження е-ТТН. До березня 2022 року має завершитись остаточна розробка системи-основи для впровадження е-ТТН. Потім до неї підключать систему електронного документообігу. Намічений термін – 1 серпня 2022 року, коли має розпочатися повноцінний перехід на е-ТТН.
Що потрібно знати водієві
Водій транспортного засобу з вантажем – ще одна сторона, яка підписує е-ТТН (нарівні з відправником вантажу, перевізником, вантажоодержувачем). Перевізник реєструє електронний кабінет, додає необхідних водіїв, у водія також з'являється кабінет. Він авторизується у ньому і може підписувати е-ТТН своїм кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Як забезпечити всіх водіїв електронними ключами? Зараз із цим є труднощі, оскільки більшість транспортних компаній оформлено як ФОП (фізична особа-підприємець). А для співробітників ФОП поки що не передбачено можливості отримання КЕП. Але, як мінімум, необхідно забезпечити всіх водіїв смартфоном. Або обладнати на складі вантажоодержувача окреме робоче місце із комп'ютером, де водій зможе підписати е-ТТН.
Як надавати е-ТТН під час перевірок водіїв
Процедура перевірки е-ТТН є досить простою. Інспектор матиме свій електронний кабінет, де він зможе ввести державний номер транспортного засобу. Система видасть інформацію про всі е-ТТН, що є в процесі перевезення цією машиною. Потім інспектор перевіряє е-ТТН та супровідні документи. Якщо порушень не виявлено, то водій зможе продовжити маршрут.