Середній пробіг професійних водіїв між зіткненнями знижується. Таким чином, далекобійники все частіше стають учасниками ДТП.
Компанія Geotab провела дослідження, промоніторивши ситуацію в 15 країнах у Європі (Франція, Німеччина, Італія, Португалія, Іспанія та Великобританія), Африці, Північній Америці та Південній Америці. Метою звіту було визначити, як часто професійні водії беруть участь у дорожньо-транспортних пригодах.
Для цього було проаналізовано записи експлуатації понад 1 мільйона транспортних засобів, включаючи вантажівки, вантажні фургони та таксі. У доповіді розглядають і серйозні аварії, і легкі зіткнення. У звіті висвітлено зіткнення, що сталися з вини будь-якої сторони – як професійних водіїв, так і інших учасників дорожнього руху.
Загальні висновки звіту полягають у тому, що середній пробіг професійних водіїв між зіткненнями знижується. У 2022 році одна ДТП відбувалася в середньому на відстані 1,7 млн км. Однак у 2023 році середній показник був на 17,5% нижчим, склавши 1,54 млн км на одну подію.
Особливо значно погіршилася ситуація у Німеччині. У 2022 році місцеві професійні водії мали одне зіткнення в середньому на 1,8 млн км.в. Однак у 2023 році дані німецьких компаній показали одне зіткнення в середньому на 1,3 млн. км. Так, частота влучень у ДТП там зросла більш ніж на 27%. У Великій Британії помічено зростання на 19% і в США на 12%.
Щоправда, така тенденція не є тотальною по країнах. У трьох із п'ятнадцяти досліджених країн, навпаки, зафіксовано значне зниження участі професійних водіїв у аваріях. Йдеться про південні країни, де зазвичай було більше хаосу на дорогах. У Бразилії частота ДТП за участю професійних водіїв знизилася на 4%, в Італії – на 5,25% та в Іспанії на 5,7%. Автори звіту пов'язують ці результати із загальним покращенням безпеки дорожнього руху в цих країнах, у тому числі за рахунок посилення правил та підвищення активності інспекційних служб.