Команда інформаційної підтримки Укртрансбезпеки (044 350 43 04 та 067 120 04 83) зібрала найбільш актуальні запитання перевізників останніми днями та пропонує ознайомитися з відповідями.
Другий тиждень поспіль НА ПЕРШОМУ МІСЦІ ЗАПИТАННЯ, що стосуються оновлених вимог для виконання перевезень у рамках Угоди про лібералізацію вантажних перевезень з Європейським Союзом. Далі – прямий текст від Державної служби безпеки на транспорті.
Відповідь ДСБТ:
Тепер для виконання перевезень відповідно до Угоди необхідно:
✅ Мати на борту ліцензію на перевезення у паперовому вигляді
Українським перевізникам достатньо мати на борту вантажівки витяг про отримання ліцензії (https://t.me/ukrtransbezpeka/2332) на міжнародні перевезення вантажів англійською мовою з QR-кодом. Отримати його можна у особистому кабінеті перевізника.
✅ Мати документи на вантаж для порожнього транспорту
При виїзді з України порожнім транспортом водію необхідно обов’язково мати документи, що підтверджують повернення з вантажем, який водій буде забирати на зворотному шляху. Це може бути договір або підписана перевізником заявка. Ці документи повинні містити, зокрема, ім’я, контактні дані та адресу відправника. Також в них має бути вказано місце завантаження.
✅ Мати на борту документи для підтвердження типу перевезення
Протягом всього рейсу на борту повинні бути документи у паперовому або електронному вигляді, які підтверджують тип перевезення. Йдеться про коносаменти, товаротранспортні накладні, вантажні митні декларації тощо.
✅ Мати документи для повернення порожньої вантажівки
При поверненні до України порожнім, необхідно мати документи, що підтверджують перевезення вантажу у прямому сполученні.
✅ Мати наліпку на лобовому склі вантажівки
На лобовому склі транспортного засобу повинна бути наліпка синього кольору розміром 5 см. Її вигляд затверджений в Угоді.
📲 БЕЗКОШТОВНО завантажити наліпку можна за посиланням: https://bit.ly/3XxUhWJ
✳️ Наліпка має допомогти контролюючим органам країн ідентифікувати вантажівки, що виконують перевезення відповідно до Угоди та попереджувати каботажні перевезення.
❗️Важливо, що до 10 липня діяв перехідний період, який дозволяв перевізникам забезпечити всі вантажівки відповідними документами та наліпками. З 10 липня всі ці правила стають обов’язковими для виконання всіма компаніями, що виконують перевезення відповідно до Угоди.
НА ДРУГОМУ МІСЦІ ЗАПИТАННЯ, що стосуються інтеграції з Реєстром міжнародних маршрутів.
Нагадування ДСБТ:
Для інтеграції з Реєстром міжнародних маршрутів перевізнику потрібно написати офіційний лист на електронну адресу Укртрансбезпеки contact@dsbt.gov.ua, у листі вказати — маршрути та один ресурс, де відбувається продаж квитків.
Зверніть увагу!
Підключення до Порталу, подальша інтеграція та присутність на Порталі є повністю безкоштовними. Перевізник сам обирає, який ресурс вказувати для продажу квитків. Це може бути як особистий сайт перевізника, так і агрегатор, з яким в нього заключений договір.
Зразок листа можна знайти за посиланням.