Частка автострад з цементобетонним покриттям збільшиться до 30%, зокрема, завдяки використанню промислових відходів в складі бетонної суміші.
Рішення офіційно зафіксоване в Державній програмі будівництва доріг на 2021-2025 роки, повідомляє сайт Укравтодору.
"В Україні на відвалах промислових підприємств накопичилося понад 160 млн. тонн шлаків і близько 250 млн. тонн золошлакових матеріалів ТЕЦ. Щорічно ці показники збільшуються на 10-11 млн. тонн і 6-7 млн. тонн відповідно. Отже, запропонована Концепція є актуальною і прогресивною для економічного розвитку країни", - розповідає Координатор Комітету екології та сталого розвитку ЄБА Ольга Бойко.
За її словами, бізнес-спільнота концептуально підтримує ініціативу Укравтодору і закликає розширити текст документа трьома пунктами:
- додати побічні продукти/вторинну сировину промисловості в перелік матеріалів, які можуть бути використані в будівництві автомобільних доріг. Позаяк деякі матеріали в перспективі можуть отримати властивість змінювати свій юридичний статус як відходів. Зокрема, в контексті запланованої реформи управління відходами;
- уточнити можливість фінансування Програми також за рахунок коштів Державного дорожнього фонду;
- надати пріоритет у використанні вторинної сировини як наповнювача у цементобетонних сумішах і шарах основи автомобільних доріг. Зокрема, пріоритетне застосування шлакопортландцементу і шлаколужних цементів.