Завантаження...

Від Угоди про асоціацію з ЄС виграли у 7 разів більше експортерів та імпортерів, ніж програли

Від Угоди про асоціацію з ЄС виграли у 7 разів більше експортерів та імпортерів, ніж програли

20 листопада 2020 року, в рамках Європейського тижня підприємництва 2020 в Україні, експерти Інституту економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД) презентували третю частину V щорічного опитування експортерів та імпортерів, щодо оцінки Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, перешкод діяльності, а також участі в бізнес-асоціаціях.

 

Загалом опитано понад 1000 українських експортерів та імпортерів у квітні-червні 2020 року за підтримки Європейського Союзу, МФ “Відродження” та Atlas Network.

 

39,3% імпортерів та експортерів позитивно оцінили вплив Угоди про Асоціацію на свій бізнес. Це приблизно на 10 відсоткових пунктів вище, порівняно з попередніми трьома хвилями опитування. Притім частка тих, хто програв від Угоди, кардинально не змінилася з 2016 року і становить лише 5,6%. Приблизно половина підприємств не відчула ніяких змін. Найвищі оцінки впливу Угоди дали підприємства із Західної та Центральної України, зокрема на Львівщині, Рівненщині, Київщині. Низькі оцінки - на Півдні, особливо на Херсонщині та Одещині. 

 

“Позитивна оцінка вже отриманих виграшів від Угоди про асоціацію зросла. Однак підприємці є менш оптимістичними, порівняно з результатами 2016-2017 років, щодо потенційного впливу Угоди в найближчі п'ять років”, - повідомив Євген Ангел, науковий співробітник ІЕД.  

 

"Традиційно великий бізнес більшою мірою відчуває позитивний вплив Угоди, ніж сектор МСП. Необхідно звернути увагу на створення можливостей, які дає Угода для малого та мікро бізнесу", – зазначила Оксана Кузяків, виконавча директорка ІЕД.  

 

Про наявність перешкод при експорті та імпорті повідомили 8% експортерів та 19% імпортерів - це найменша частка з 2016 року. Головними перешкодами при експорті є відсутність спрощених правил визначення походження товару та тривале очікування оформлення на митниці. Головними перешкодами при імпорті є непрозорість визначення митної вартості, складність митного і податкового законодавства, високі ставки митних платежів.

 

Найбільш популярним джерелом інформації про регулювання ЗЕД для підприємств залишається інтернет. Понад 98% підприємств поінформовані про більшість урядових сайтів і найчастіше користуються сайтами митної і податкової служб. Про Офіс з просування експорту знають 34% експортерів. Впізнаваність Офісу зросла на 6 в.п., порівняно з 2018 роком. Середня оцінка – майже не змінилась і становить 3,4 бала (у 2018 році — 3,3 бала).

 

Членами бізнес-асоціацій у 2020 році були майже третина (30,9%) підприємств-учасників ЗЕД. Ця частка зменшувалася під час кожної хвилі дослідження. У 2016 році таких було 45%. Найчастіше серед експортерів та імпортерів членами бізнес-асоціацій є великий та середній бізнес, а також промислові підприємства.

 

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.