Завантаження...

Великовантажні авто не потребуватимуть дозволів для руху дорогами загального користування в Польщі

Великовантажні авто не потребуватимуть дозволів для руху дорогами загального користування в Польщі

Транспортні засоби з допустимим навантаженням однієї ведучої осі до 11,5 тонн будуть пропущені на дороги загального користування в Польщі без необхідності отримання дозволів.


Сейм пухвалив закон про внесення змін до Закону про громадські дороги та деяких інших актів, підготовлений міністром інфраструктури на виконання рішенням Суду Європейського Союзу від 21 березня 2019 р. Поправка забезпечує відповідність національних нормативних актів регламентам ЄС.

 

Щоправда, не всі дороги загального користування відповідають технічним стандартам, які дозволяють їздити по них важким транспортним засобам. Тому адміністрації автомобільних доріг зможуть вводити заборони на рух транспортних засобів з навантаженням до 11,5 тонн (стандарт ЄС), за допомогою дорожніх знаків або постанови, ухваленої радою комуни (міста). У такій ситуації можливий рух автомобілів з допустимим навантаженням на одну провідну вісь до 8 або 10 тонн.

 

Органи місцевого самоврядування зможуть вводити обмеження на рух великовантажних автомобілів тільки в двох встановлених законом випадках: якщо технічний стан дороги робить неможливим рух по ній великовантажних автомобілів; якщо дорога розташована недалеко від ділянок або об'єктів, на які може особливо негативно вплинути рух важких транспортних засобів (наприклад, школи, національні парки, житлові будинки, курорти, шахти і т.д.)

 

Обмеження також будуть застосовувати і на грунтових дорогах загального користування, оскільки вони не відповідають вимогам по вантажопідйомності. Однак адміністрація дороги може дозволити рух по цих дорогах більш важких транспортних засобів за допомогою установки відповідних знаків.

 

Водночас у транспортному міністерстві країни уточнюють, що заборона не може поширюватися на дороги загального користування транс'європейської дорожньої мережі і дороги, побудовані або реконструйовані за кошти ЄС.

 

За порушення заборони на рух великовантажних автомобілів передбачені грошові штрафи. Розмір штрафу залежатиме від відсотка перевищення навантаження - що більший відсоток перевищення допустимого навантаження на вісь, то більший розмір штрафу.

 

Крім того, поправка містить положення, які передбачають відшкодування мит і штрафів, сплачених до рішення Суду ЄС (CJEU). Перевізники, які сплатили мито і адміністративний штраф за відсутність дозволу до винесення постанови CJEU про перевищення навантаження на вісь однієї провідної осі до 11,5 т, матимуть один місяць з дати вступу в силу поправки для подачі відповідної заяви.

 

"Для транспортного засобу з одновісьним навантаженням до 11,5 т дозволів не потрібно, що означає спрощення адміністративних процедур і скорочення кількості документів, що видаються. Тому управляти бізнесом з перевезення вантажів стане простіше і дешевше. Великовантажні транспортні засоби зможуть доїжджати без дозволів, наприклад, до логістичних або перевантажувальних терміналів, що допоможе прискорити розвиток бізнесу, який займається такими перевезеннями», - сказано в повідомленні.

 

Нові поправки набудуть чинності через 60 днів після їх публікації в Journal of Laws, за винятком положень, які стосуються можливості подачі заяви на відшкодування мит і штрафів, сплачених до рішення CJEU. Ці положення вступлять в силу через 14 днів після їх публікації.

 

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.