За даними Freightos Baltic Exchange (FBX), зараз спот-курс становить 997 доларів, хоча ще 1 вересня тримався на відмітці 1743 дол. Серед причин аналітики називають стрімке падіння попиту. Так, навіть найбільші океанські перевізники не змогли продати усі місця на своїх суднах, що прямували з Китаю до Антверпена, Роттердама чи Гамбурга.
Виникла доволі абсурдна ситуація, відзначають експерти. Справа у тому, що перевезення з Азії до середземноморських портів коштує дорожче. Ставки тут впали за той же час лише на 10%, і тепер середній тариф становить 1531 долар за один сорокафутовий контейнер.
За словами Ларса Йенсена з компанії Vespucci Maritime, нинішню динаміку тарифів у напрямку Північної Європи можна порівняти з тим, що відбувалося під час цінових війн середини минулого десятиліття. «Для Північної Європи ми не спостерігали такого низького спотового курсу з початку 2018 року, коли рівень був нижчим протягом двох коротких тижнів», – сказав він. На думку аналітика, до кінця року ситуація взагалі може стати жахливою, адже ціни на паливо зростатимуть.
До цього часу перевізники Азії та Північної Європи уникали тимчасового призупинення послуг та не скасовували рейси. В результаті кораблі ходили за звичними маршрутами, немов громадський транспорт. Але не було достатньо клієнтів, щоб їх нормально завантажити. Вочевидь, така форма управління пропускною спроможністю не працює, і її потрібно буде змінювати, вважають учасники ринку. Раніше саме уже зробили члени транстихоокеанського Альянсу Hapag-Lloyd, ONE, Yang Ming і HMM, які оголосили про призупинення своєї «петлі» PN3 Азія – Північна Америка «до подальшого повідомлення». Тож варто очікувати, що на європейському напрямку буде щось подібне.