У структурі експорту-імпорту, якщо аналізувати виключно автомобільні перевезення, зараз переважає імпорт. При тому що попередні 2-3 місяці було більше експорту. В Україну імпортують товари для дому, інструменти, запчастини. Компанії почали поновлювати запаси на складах.
На заході України дуже популярна послуга кросс-докінгу: товари перевантажують, сортують і розвозять далі країною. Щоправда, ажіотажу по складах наразі немає: він може з’явитися у двох випадках - коли український імпорт відновиться на рівні довоєнних 50%. Або до України повернуться закордонні компанії - поки вони вичікують, зважуючи усі, можливі ризики.
Сталими залишаються проблеми із прикордонними пунктами пропуску, де стабільно стоять великі черги (в бік Польщі - 5-7 днів).
Напередодні ЗМІ анонсували, що президенти України та Польщі домовилися про підписання двосторонньої угоди щодо спільного прикордонно-митного контролю між країнами. Але як саме це відбуватиметься і коли механізм запрацює - поки що невідомо.
З-поміж інших, оптимістичних новин - скасування Польщею квот для українських перевізників. Та через затори на кордонах, оцінити цю перевагу перевізники не можуть. Бо не здатні фізично виїхати за межі України, аби ці квоти використати. Незмінним є дефіцит водіїв та автотранспорту.