«Варна є привабливим варіантом для експедиторів, які бажають безперешкодно переміщувати вантаж, а додаткові витрати на поїздку до Варни компенсуються меншими тарифами на обробку вантажів та доступними послугами стивідора», - сказав аналітик даних Informall BG Даніїл Мельниченко.
Пан Мельниченко також повідомив, що уряд Болгарії вирішив приєднатися до ініціативи щодо спрощення транскордонних правил для вантажівок, які перевозять український імпорт і експорт. Костадін Димитров, менеджер Західного терміналу Варни, стверджує, що обмеження судноплавних ліній щодо в'їзду в Україну контейнерного обладнання є основним вузьким місцем для імпортних контейнерних перевезень з Варни (і Констанци) в Україну.
Весь неукраїнський контейнерний вантаж продовжує переміщатися до місця доставки, але український має бути перевантажений під наглядом митниці. Це додаткова логістична операція, яка є «тривалим процесом та уповільнює загальний обіг контейнерів і збільшує транспортні витрати», пояснив Димитров.
Варна і раніше працювала з українськими вантажами, однак обсяги останнім часом зростали доволі повільно на тлі зростаючого попиту через блокаду українських портів. Утім, справа зрушила з місця, коли стало зрозуміло, що порт Констанца у Румунії за жодної обставин не зможе впоратися з українським вантажопотоком.
«Болгарія буде рада надати порт Варна як логістичний вузол для перевалки борошна та насіння соняшнику, а також розповсюдження зерна, яке Україна не може передати через свої порти», – заявив прем’єр-міністр Болгарії Кирил Петков після нещодавньої зустрічі з президентом України Володимиром Зеленським. Однак пан Петков не повідомив ні термінів, ні подробиць про обсяги зерна, які будуть перевезені через Варну.
Джерело