Згідно з новими даними Transporeon, вантажні перевезення на європейських дорогах зросли в жовтні та перевищили докризовий рівень, вказуючи на те, що може відбуватися економічне відновлення.
Моніторинг транспортного ринку, проведений компанією, показав, що європейський індекс цін на вантажні перевезення вантажів у жовтні на 1,2% перевищував показник жовтня 2019 року.
Він також був на 3,6% вищим, ніж у вересні цього року.
Однак керівники Transporeon зазначили, що частина причин зростання цін пов'язана з тим, що доступна потужність продовжує скорочуватися.
«Ми спостерігаємо перше збільшення доступних транспортних можливостей, зафіксоване за період із квітня. Водночас ми спостерігаємо постійну тенденцію до зростання цін.
"Це нормальний розвиток в часи, як правило, низького рівня доступних потужностей на спотовому ринку", - сказав Олівер Карс, доктор медичних наук, компанія Tim Consult, дочірня компанія Transporeon, яка збирає та обробляє дані про дорожні вантажні перевезення.
Моніторинг транспортного ринку показує, що, хоча вантажопідйомність на європейських дорогах з вересня по жовтень зросла на 6,3%, оскільки перевізники реагували на зростаючий попит, пропускна здатність минулого місяця все ще була приблизно на 20,3% нижчою, ніж у жовтні 2019 року.
«Дані цього місяця можна сприймати як ознаку того, що позитивна цінова тенденція, що спостерігається після літніх канікул, була не просто сезонним явищем, а ознакою відновлення економіки.
«Цікавим питанням є тепер, як друга хвиля локдауну в Європі вплине на це, - додав пан Карс.
Цікаво, що зростання вантажних ставок відбулося на тлі падіння витрат на паливо - зазвичай вони рухаються узгоджено. За даними Євростату, загальноєвропейські ціни на дизельне паливо у третьому кварталі цього року на 4,8% нижчі, ніж у другому, та на 14,8% нижчі, ніж у третьому кварталі минулого року, що також вказує на покращення попиту картина.