Справжній вибух попиту на нові вантажівки стався в європейських країнах 2021 року, після торішньої стагнації. Наприкінці року багато імпортерів автомобілів розпродали всю продукцію, заплановану на 2022 рік, і не приймають замовлення на 2023 рік.
Аналогічна ситуація і на ринку вживаних авто. Попит настільки перевищує пропозицію, що трирічні автомобілі продають за вищою ціною, ніж коли вони були новими. Ціни на автомобілі минулого року бувають на 15 000 євро вищі, ніж рік тому.
Чому виник такий великий попит на вантажівки? Причин кілька. Перша – це пандемія, через яку у другому та третьому кварталі 2020 року багато компаній призупинили вкладення в автопарк. Оскільки транспортна галузь порівняно мало потерпіла від обмежень пандемії, наприкінці 2020 року та протягом 2021 року попит на нові автомобілі збільшився.
"У 2021 році обсяг невиконаних замовлень величезний, сектор важкого транспорту не тільки не постраждав від спаду пандемії, але й зафіксував зростання в багатьох областях", - каже Вільгельм Рожевскій, представник Volvo Trucks.
Друга причина – це великі обсяги продажу вантажівок у 2018 році. А оскільки багато європейських транспортних компаній ухвалюють рішення про заміну автопарку через 3 роки, природно, що у 2021 році також зафіксовано високий попит.
Також важливим фактором є проблеми на етапі виробництва вантажівок. Через підвищений попит на побутову електроніку відчувається нестача мікросхем, що використовуються і в автомобільній промисловості.