Це шахрайство у великих масштабах процвітає вже кілька місяців. Від нього потерпіла ціла група західно- і східноєвропейських компаній. Хоча схема злодійства тривіальна...
Велика, визнана компанія звертається до виробника продукції... За неофіційною інформацією, йдеться про французькі компанії Cora, Le Clerc i Carrefour. Насправді ж це фейк. Лист злочинця написаний на підробленому бланку з посиланнями, які ведуть на оригінальний веб-сайт компанії.
Злочинці виглядають правдоподібно...
Ошукані підприємці зазначають, що злодій поводиться як торговець: він не вибирає з каталогу, що попадеться, а замовляє в розумному асортименті та кількості, а крім того, торгується. - Переговори тривали місяць і нічого не викликало наших підозр. Все пройшло згідно з процедурою, - розповідає один із ошуканих підприємців.
Злочинець поставив умову, що товар повинен бути доставлений до Лондона. - Ми просили передоплати, але вони відповіли, що така велика корпорація не надає передоплату. Ми страхуємо всі наші комерційні операції, і в цьому випадку я отримав страховку за 5 хвилин, тому що з іншого боку була велика компанія з Франції. Для мене транзакція також була надійною, - підкреслює президент компанії.
Він пояснює, що врятувався, бо запізнився з доставкою товару. Замість п’ятниці вантажівка виїхала у вівторок і прибула до Лондона в четвер о 10 ранку. В цей час водій писав, що за вказаною адресою розташована невелика компанія, а сусіди з прилеглих приміщень напередодні говорили про масову облаву на склади та власників.
- Я негайно зв’язався з торговцем, який уклав зі мною договір. Співробітник зателефонував злочинцеві і, нічого не сказавши про облаву, повідомив йому, що склад закритий і спитав, що робити. Злочинець (представився Ніколасом) вказав інший склад як місце доставки. Торговець зателефонував у штаб-квартиру Cora, і вони заперечили, що щось замовляли. Вони знали про шахрайство та видавання себе за їхню компанію, - пояснює підприємець.
Страхування не покриває шахрайство
Виробник повернув вантажівку з вантажем вартістю 80 тисяч. євро. - Вперше я зіткнувся з такою спробою вимагання, влаштованою з самого початку, - зізнається підприємець.
Він додає, що поліція наразі не спіймала лиходія, який ще дзвонив запитати, де знаходиться вантажівка в четвер о 21.00. Британські служби розшукують злочинців, але в інтересах розслідування вони відмовляються надавати інформацію.
Потерпілі, яких у такий спосіб обманули, не можуть розраховувати на покриття збитків страховиком. Страхові компанії вимагають надійної перевірки замовника та підтвердження операції.
Вона, зокрема, включає контроль над електронною адресою, з якої надходить замовлення. Злодії створюють адреси, які схожі на оригінали, різниця іноді стосується однієї літери або однієї частини адреси. Поспішаючи, експедитор може не помітити різниці, що є дорогим недоглядом. Справа зі страховиками потім затягується на роки.
Страхові компанії також вимагають підтвердження замовлення в штаб-квартирі компанії, особливо якщо це перший контракт.