Міністерство інфраструктури підготувало законопроект, який поверне дорожній збір з автовласників. Таким чином в міністерстві хочуть стимулювати українців купувати більш екологічні авто - прив'язати ставки дорожнього збору до рівня вихлопу авто.
Ця пропозиція обговорювалася на засіданні Кабінету Міністрів в пакеті пропозицій щодо розвитку електрозарядної інфраструктури. Однак ймовірні розміри ставок не озвучувалися.
При цьому дорожній збір, який хочуть відновити, водії і так зараз платять - він «зашитий» у вигляді частини акцизу в вартість палива. Його безпосередньо платять в бюджет оператори нафторинку.
Україна відмовилася від фіксованого транспортного збору десять років тому, після скасування техогляду і перейшла на систему його справляння з реалізованого палива з кількох причин.
По-перше, зникла контрольна точка, де держава перевіряла сплату транспортного податку (при проходженні ТО). По-друге, податок в ціні палива був більш справедливим. Той, хто більше їздить - більше і платить.
Раніше величина транспортного податку залежала від кубатури двигуна і ніяк не враховувала частоту поїздок.
Додамо, що з появою на дорогах електромобілів з'явилася категорія автомобілістів, які взагалі ніяк не беруть участь в утриманні дорожньої інфраструктури. Вони не заправляються нафтопродуктами, в ціні яких і знаходиться транспортний податок. А на початок року в Україні вже налічувалося 25 000 електромобілів.
Очевидно, що і далі їх число буде зростати, тому в Мінінфраструктури вирішили, що час повернути транспортний податок, як окрему позицію, тим більше, що контрольна точка перевірки його сплати знову скоро з'явиться - момент видачі документа про проходження технічного контролю автотранспорту.
Ще в минулому році у Верховній Раді зареєстрували законопроекти про введення плати за користування автомобільними дорогами для вантажного транспорту з дозволеною загальною масою 12 тонн і більше.