У такий спосіб Українська залізниця хоче компенсувати величезні фінансові втрати внаслідок війни та інвестувати у майбутню масштабну реконструкцію.
«Це мінімально можлива індексація величини тарифів, яка забезпечить солідарне та справедливе навантаження на бізнес, державу та міжнародних партнерів у подоланні наслідків війни. При цьому зростання не буде критичним для формування експортних цін: ціна на чорні метали та зерно зросте лише на кілька відсотків, що повністю компенсується позитивною ціновою кон’юнктурою на зовнішніх ринках», – пояснили в Укрзалізниці.
У 2021 році державна залізнична компанія отримала чистий прибуток у розмірі 457 млн грн (147 млн євро). Однак через війну, яка триває з кінця лютого, показники навряд чи зможуть хоча б наблизитися до цього рівня. Адже лише за перше півріччя вантажні залізничні перевезення по Україні скоротилися на 65,3%. Водночас, зросла вартість електроенергії, дизельного пального тощо. Крім того, інфраструктура залізниці потребує відновлення після численних руйнувань в результаті ворожих обстрілів та бомбардувань.
Індексація тарифів дозволить отримати додатково 11 млрд грн, заявили представники Укрзалізниці. Також оператор розраховує на державну підтримку у сумі 14 млрд грн.