Уперше в Україні розроблено стандарт заходів і засобів для заспокоєння дорожнього руху, згідно з яким, з 1 листопада на автошляхах України, крім "лежачих поліцейських", запроваджено використання острівців безпеки, бордюрних розширень, чокерів і розділових смуг.
Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Укравтодору.
"Вимоги нового стандарту закладають комплексний підхід до створення системи безпечних умов руху по дорогах і вулицях", - йдеться в повідомленні.
Засоби заспокоєння дорожнього руху встановлюються не тільки для зменшення швидкості, а головним чином для рівномірності транспортних потоків. При цьому, особлива увага приділяється ділянкам, де автомобільні потоки конфліктують з пішохідними і велосипедними.
"Досі існував тільки один засіб заспокоєння руху - так званий "лежачий поліцейський". Всі інші усталені світові практики інженери-проектанти застосовували тільки на свій страх і ризик. Змінені стандарти дозволять установлювати роздільні острівці або смуги, бордюрні розширення, чокери і острівці безпеки. Вони проектуються при ремонті або модернізації наявних доріг і вулиць, а також при будівництві та реконструкції", - пояснюють в Укравтодорі.
Нагадаємо, що установку спеціальних об'єктів заспокоєння трафіку Укравтодор почав автивно впроваджувати з 2017 року. Наприклад, тоді на автодорозі Одеса-Рені побудували "острівець безпеки", який дозволить знизити кількість ДТП, які тут виникали через порушення швидкісного режиму. А в Полтавській області ввели перший інженерний об'єкт, покликаний уповільнити трафік на в'їзді в населений пункт.
Пізніше Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України внесло пропозицію в ДБН про дороги загального користування для облаштування технічних засобів заспокоєння трафіку при в'їзді в населені пункти.