Завантаження...

Успішне перевезення з е-CMR. У пілоті взяли участь організації з Польщі, Литви, Естонії та України

Успішне перевезення з е-CMR. У пілоті взяли участь організації з Польщі, Литви, Естонії та України
Державна інспекція автотранспорту в Польщі не мала претензій
 

У Польщі щойно завершився пілотний проект з міжнародних перевезень з використанням електронної накладної. У тесті взяли участь державні установи та компанії з Польщі, Литви, Естонії та України.

 

Перевезення з використанням e-CMR відбулося успішно. Проект показав, що електронна система - це перш за все економія ресурсів і підвищення прозорості ланцюжка постачань. Учасники експерименту також наголосили, що відмова від паперових документів економить час і спрощує всі процедури - від моменту видачі вантажу до розвантаження.

 

- Щомісяця ми формуємо митні документи для 40 тис. вантажних автомобілів. Роздрук паперових документів - велика витрата часу і грошей. Лише роздрук CMR коштує 7 тис. євро на місяць, аналогічні суми також ідуть на їх зберігання. Тим часом, електронний документообіг - це також економія простору і велика ліквідність розрахунків, оскільки відправка документів поштою не потрібно, - сказав Юргис Адомавічюс, глава Митного агентства Bunasta, яке брало участь у тестуванні.

 

ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ БЛОКЧЕЙН

 

Прототип платформи e-CMR був створений литовською компанією Fitek EDI, що надає рішення у сфері цифровізації і автоматизації документів, у співпраці з литовським митним агентством і оператором логістики Bunasta, естонською технологічною компанією Intepia та українською PPL33-35. Система була створена з використанням технології блокчейн (розподілених баз даних), що забезпечує безпеку, незмінність передачі даних і прозорість процесу.

 

Під час тестування між Литвою, Латвією, Естонією і Польщею були проведені фактичні автомобільні перевезення вантажів, дані яких внесли до реєстру e-CMR. Перевірка була проведена в Польщі 8 вересня 2020 року, на ділянці дороги Чеховіце-дзедзіце - Ченстохова, на автомагістралі А1, недалеко від місця обслуговування подорожуючих Возьнікі-Схід. З польської сторони участь у проекті взяв митний агент, який пропонує також транспортні послуги - 3cargo, а також перевізник Delamode Baltics. Крім того, в пілотному проекті брали участь також співробітники митно-податкової служби та Інспекції автомобільного транспорту (ITD), які здійснювали перевірки вантажних автомобілів за допомогою платформи e-CMR.


Учасники додають, що електронна система обміну документами також створює можливості використання картотек даних e-CMR при генеруванні інших електронних документів, наприклад митних декларацій, а також безконтактної ідентифікації товарів, що перевозяться.

 

Крім того, підключення системи розпізнавання реєстраційних номерів, використовуваної митним органом з платформою e-CMR, дозволяє в режимі реального часу в автоматичному режимі ідентифікувати тип перевезеного товару, без зупинки транспортного засобу, що, в свою чергу, полегшує вибір і перевірку вантажівок.

 

- Застосування платформи e-CMR дає можливість обміну інформацією, що міститься в документах, не тільки між суб'єктами бізнесу та державними установами, а також між органами нагляду в різних країнах, через які перевозиться вантаж, - сказав Рішардас Бедулскіс, керівник Fitek EDI.

 

РОЗВИТОК СИСТЕМИ e-CMR

 

Fitek EDI планує почати аналогічні проекти з представниками Білорусі та України і включити ці країни в систему. У підсумку платформа буде адаптована й до інших видів транспорту - морського, повітряного і залізничного.

 

На міжнародному транспортному інноваційному форумі, який відбудеться в Литві 5 листопада, міністри балтійських країн і партнери зі Східної Європи планують затвердити декларацію про співпрацю в обміні електронною інформацією про перевезення вантажів між країнами.


Нещодавно прийнятий в Європі регламент щодо електронної інформації про перевезення вантажів (eFTI), який зобов'язує державні установи надавати можливість отримання електронної інформації про вантажі з 2024 року, створює сприятливе середовище для подальшої цифровізації логістичних документів. 

 

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.