До повномасштабного вторгнення Росії у лютому 2022 року річний контейнерний вантажообіг в Україні перевищував 1 мільйон TEU, з яких половина була імпортована, і на Одеський порт припадало 65% цього обсягу. Але Одеса, як і всі інші морські порти країни від того моменту зачинені для контейнеровозів.
Тож більшість контейнерів до України було перенаправлено до портів інших країн, таких як Констанца (Румунія), Пірей (Греція) і Тріполі (Ліван), а також до Гданська та Гдині у Польщі для подальшого транспортування залізницею. Однак це призвело до нестачі залізничних потужностей, окрім проблем, пов'язаних із різною шириною колії між Європою та Україною.
У результаті частина вантажів була переведена на автомобільний транспорт, що коштує набагато більше.
Зараз, незважаючи на те, що термінали в європейських портах все ще перевантажені українськими контейнерами, перевізники не поспішають їх доставляти, оскільки правила та умови роботи суттєво змінилися. Дійсно, багато контейнерних ліній не пускають свою тару в Україну, побоюючись, що вона просто не повернеться.
Отже, імпортери змушені розбирати контейнери, перевантажувати товари на наземний транспорт, а потім імпортувати його в Україну, що призводить до ще більших затримок у митному оформленні та вищих ставок зберігання.
Представник Maersk розповів, що з початку війни продовжують працювати в Україні щодня, і додав: «Звичайно, це далеко не «звичайний бізнес», якщо країна зазнає нападу. Після початку російської агресії нам довелося переглядати вантажопотоки в Україні та віддавати пріоритет гуманітарним вантажам».
Незважаючи на те, що ситуація значною мірою стабілізувалася, зберігання українського імпорту в європейських портах створило певну перевантаженість, зокрема в Констанці, де термінал DP World у певний момент був заповнений на 80%. Подібна ситуація сталася в Піреї.
Українські вантажоодержувачі все ще стикаються з проблемами отримання своїх вантажів, хоча логісти роблять усе, що можуть, підсумовує видання.