Модернізація ділянок залізничних колій на польсько-українському кордоні, а також співпраця у сфері залізничного транспорту стали темами зустрічі Міністра інфраструктури Анджея Адамчика та Посла України у Польщі Василя Зварича.
У свою чергу, як повідомляють в організації ЄБА, незважаючи на спільні зусилля української та польської сторін щодо налагодження ефективного пропуску транспортних засобів комерційного призначення через західні пункти пропуску, а саме: систематичний розвиток дорожньої інфраструктури з української та польської сторони кордону, сприяння модернізації пункту пропуску Шегині-Медика», запровадження електронної черги на всі існуючі пункти пропуску, транспортні засоби змушені простоювати на кордоні по кілька діб, тоді як існуючий механізм електронної черги для всіх учасників потребує вдосконалення.
Так, за даними електронної черги на початок липня поточного року, час очікування у спільній черзі в пункті пропуску «Ягодин-Дорогуськ» становить приблизно 7 днів, а час очікування в черзі на ветеринарний контроль – понад 13 днів. Очевидно, що час очікування призводить до уповільнення товарообігу та фінансових втрат перевізників через простий транспорт та порушення договорів. За приблизними підрахунками перевізників, доба простою вантажного автомобіля коштує 300-400 євро.
З метою стимулювання скорочення черг на кордонах та тривалості перевірок, зниження витрат бізнесу на простий вантажних транспортних засобів та уникнення штрафних санкцій за несвоєчасне виконання міжнародних контрактів, а також прискорення експортно-імпортних операцій між Україною та країнами ЄС, члени бізнес-асоціації пропонують:
- сприяти якнайшвидшому підписанню Угоди про спільний кордон між Україною та Республікою Польща;
- посилити діалог з польською стороною та відповідними інститутами ЄС щодо розвитку існуючих та спорудження нових спільних пунктів пропуску на українсько-польському кордоні, використовуючи доступні інструменти міжурядової взаємодії та механізми багатосторонньої дипломатії;
- сприяти пошуку шляхів зближення митних процедур на польсько-українських пунктах контролю та вироблення відповідних рекомендацій щодо зміни митного законодавства України та практик митних відомств обох країн;
- прискорити процес ухвалення рішення Державною митною службою України щодо модернізації пунктів пропуску на польсько-українському кордоні.