Експерти пояснюють, що дана угода є важливою віхою на шляху післявоєнного відновлення України, особливо щодо транспортної інфраструктури та залізниці. Водночас це великий крок вперед для інтеграції України до єдиного ринку ЄС.
Угоду підписали комісар з питань транспорту Адіна Валеан та віце-прем’єр-міністр з питань відновлення України, міністр у справах громад, територій та розвитку інфраструктури Олександр Кубраков.
Після імплементації документу українські девелопери зможуть напряму подавати заявки на фінансування ЄС, коли йдеться про транспортні, енергетичні та цифрові проекти, якщо вони сприяють спільним з Євросоюзом інтересам. Загальний бюджет цієї програми до 2027 року становить близько 21 млрд євро.
Як написав у своєму Фейсбуці Олександр Кубраков, Україна має намір витратити ці кошти насамперед на розвиток експортної логістики на західних кордонах. Йдеться про збільшення пропускної спроможності автомобільних і залізничних пунктів пропуску.
За його словами, Україна після обговорення з європейськими партнерами подала шість проєктних пропозицій у межах цього фінансового інструменту ЄС і очікує в червні результатів відбору. Вже розпочато підготовку проєктних пропозицій і на наступний рік.
Фінансування проєктів, поданих на CEF, передбачає, що половину вартості компенсує країна-заявниця коштом власних джерел або міжнародних фінансових організацій, а 50% фінансування забезпечується в рамках програми.