Завантаження...

Україна оскаржить в арбітражі ЄС дії Польщі щодо дозволів

Україна оскаржить в арбітражі ЄС дії Польщі щодо дозволів

Україна готується вперше у своїй історії оскаржити дії Євросоюзу в арбітражі, створеному відповідно до Угоди про асоціацію. Причиною звернення є дії Польщі, яка, на думку офіційного Києва, дискримінує українських експортерів. 

 

Спір стосується зменшення видачі Польщею квоти на здійснення вантажних перевезень. Ця квота регулюється двосторонньою угодою, яка регламентує її на рівні 200 тисяч універсальних дозволів, а також прописувала можливість за згодою сторін збільшити квоту ще на 60 тисяч дозволів. Такі обсяги повністю відповідали потребам України.

 

До 2018 року проблем із виконанням цієї угоди не було. Однак у вересні 2018 року Варшава заявила про скорочення квоти до 130 тисяч дозволів, що не влаштовувало Київ.

 

Насправді ж експерти транспортної галузі вбачають корені проблеми із польськими квотами щонайменше у 2014 році, коли через територію України скоротився транзит польських вантажних автомобілів до РФ, а відповідно – кількість дозволів перевезення для українського автомобільного транспорту стала в рази переважати над кількістю дозволів для польських перевізників.

 

Схожі проблеми Україна має із дозволами на перевезення в інші країни ЄС, проте у випадку Польщі гострота проблеми є істотно вищою.

 

За словами колишнього заступника голови Мінінфраструктури з питань європейської інтеграції Віктора Довганя, після вересневого рішення 2018 року про скорочення квот у Польщі постійно озвучували все нові вимоги, за умови виконання яких Польща погодиться повернутися до прописаної квоти. Довгань каже, що спочатку це було розширення пропускної спроможності КПП "Краковець", потім – додаткові слоти для авіакомпанії LOT, згодом ще щось. 

 

Також аргументом для Варшави була корупція у розподіленні дозволів на перевезення серед українських компаній. Це давало можливості польським урядовцям стверджувати, що реальна потреба українських перевізників у дозволах є суттєво нижчою.

 

Заступник міністра інфраструктури Мустафа-Масі Наєм розповідає, що цього року Україна вперше не отримала від Польщі жодного додаткового дозволу, і це в ситуації, коли станом на вересень у нас залишилося лише близько 7 тисяч невикористаних дозволів, а у жовтні квота була вичерпана повністю.

 

При цьому на економічному форумі в польському Карпачі, що відбувся у вересні, питання дозволів на перевезення було предметом обговорення прем’єрів обох країн, і глава польського уряду Матеуш Моравецький дав обіцянку розібратися у проблемі.

 

Втім, за словами Мустафи-Масі Наєма, в реальності ситуація лише погіршилася. Польська сторона спочатку уникала діалогу з українцями, а потім взагалі висунула ультиматум: жодних переговорів про квоти до розблокування Україною важливої для польського експорту залізничної колії, закритої на ремонт (у Варшаві вважають, що цим ремонтом Україна тисне на поляків, домагаючись вирішення проблеми автодозволів, а українська сторона це заперечує).

 

"Починаючи з серпня у нас повністю зупинено весь експорт до Польщі. Польща – це 12 країн Європейського Союзу, до яких ми експортуємо свої товари. Це означає, що на сьогодні у нас 34 тисячі перетинів кордону не відбулось, тому що польській уряд не надає нам цих дозволів, - заявив заступник міністра інфраструктури Мустафа-Масі Наєм. - Якщо минулорічні збитки України були оцінені у 500 млн. євро, то цього року вони будуть набагато більшими, можливо, десь на рівні 1 млрд. євро". 

 

Він додає, що аргумент Варшави про корупційний розподіл польських дозволів більш не є актуальним – на думку посадовця, із появою електронного обігу видачі дозволів це питання вже закрите. В такій ситуації українська сторона вже не має іншого вибору, аніж переносити питання з двостороннього рівня на рівень ЄС.

 

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.