Там відстань між рейками становить 1600 мм, тобто різниця ще більша, ніж між українським та загальноєвропейським стандартом. Тож не дивно, що Україна хоче співпрацювати зі своїми колегами, які знаходяться на протилежному боці Європейського Союзу.
Днями Голова правління «Укрзалізниці» Євген Лященко зустрівся з делегацією уряду Іспанії на чолі з заступником міністра зовнішньої торгівлі та інвестицій Сіаною Мендес. Представники УЗ зазначили, що Іспанія протягом останніх трьох десятиліть будувала паралельну мережу, оснащену стандартною колією у 1480 мм. Україна має намір піти тим же шляхом.
Під час зустрічі іспанська делегація показала, як управляє інфраструктурою країни місцева залізнична компанія. Сторони обговорили «запуск пілотного проекту співпраці іспанських та українських компаній». Запровадження системи змінної ширини колії дозволить українському рухомому складу курсувати європейською мережею без перевантаження у вагони стандартної колії.
Системи змінної ширини колії дозволяють потягам рухатися через «розрив колії». Для цього вони повинні мати спеціальні візки, оснащені колісними парами змінної колії, що містять вісь змінної колії. Перехід від однієї колії до іншої можливий завдяки спеціальним технічним рішенням, пояснюють фахівці.
Отже, потрібно побудувати вагони зі спеціальними змінними візками, а також відносно короткі ділянки для переходу між коліями у 1520 та 1480 мм. Далі залишатиметься тільки замінити локомотив, але це значно швидше, ні пропускати увесь руховий склад через перевантажувальний центр. Саме так це працює на кордоні між Іспанією та Францією, а невдовзі може запрацювати й на західних кордонах України.