Завантаження...

Україна і Польща не досягли порозуміння щодо кількості дозволів на 2021 рік

Україна і Польща не досягли порозуміння щодо кількості дозволів на 2021 рік

Польсько-українська змішана комісія з питань міжнародного автомобільного транспорту провела 1-2 жовтня дискусію у формі відеоконференції. З самого початку Польща послідовно ставила за мету зменшити квоту дозволів, яка у 2020 році становитиме 160 000 для кожної сторони. З іншого боку, Україна вимагала збільшення квоти на 2021 рік та надання додаткових дозволів на 2020 рік. Зрештою, обидві сторони не змогли знайти компроміс і домовленості не було досягнуто.

 

Гамлет Погосян, генеральний директор Управління автомобільного транспорту та електричного міського транспорту Міністерства інфраструктури України, доклав зусиль для збільшення квоти дозволів на 2021 рік та надання додаткового пулу на 2020 рік. Вже підписані контракти між українськими перевізниками та їх підрядниками із Західної Європи, для виконання яких потрібна більша кількість дозволів. Мало того, найближчим часом запланована зустріч президентів Польщі та України, під час якої українська сторона хотіла б представити результати переговорів Змішаної комісії.

 

Натомість польська сторона наразі відмовляється від збільшення квот. На підтримку своєї позиції, її представники висувають цілу низку аргументів.

 

Зокрема, Богдан Олексяк, керівник польської делегації, директор Департаменту автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури РП, неодноразово наголошував, що існують величезні відмінності в рівні використання дозволів перевізниками обох країн. Тому Польща продовжує політику вирівнювання потреб обох сторін. Наприкінці вересня ц.р. польські підприємці використали приблизно 30% дозволів на 2020 рік, тоді як українські перевізники використали майже 80%. Значно нижчі витрати на здійснення транспортної діяльності в Україні та той факт, що українські перевізники пропонують тарифи на перевезення вантажів, які не повністю відображають реальні транспортні витрати, все ще призводять до неможливості чесної конкуренції з боку польських компаній, вважають у сусідній країні.

 

Директор Олексяк також порушив проблему надто вузьких коридорів перетину кордонів PL-UA. Без термінового вирішення цієї проблеми компетентними адміністраціями обох країн неможливо збільшити кількість дозволів в межах контингенту з Україною, стверджує він.

 

Артур Калісяк із Transport i logistyka Polska, у свою чергу, зазначив, що розмови про можливе збільшення квоти дозволів для України повинні залежати від прийняття Україною деяких положень, введених у ЄС пакетом мобільності №1. Насамперед щодо питання розміщення водіїв на автомобільному транспорті, тобто нормативних актів, які застосовуватимуться через десяток місяців. Це питання може бути вирішене відповідною поправкою до чинної двосторонньої угоди між Польщею та Україною. В іншому випадку Україна, як країна, яка не входить до ЄС, не повинна застосовувати положення Пакету мобільності, і, отже, немає рівних умов конкуренції між польськими та українськими перевізниками.

 

Наступне засідання польсько-української змішаної комісії з міжнародних автомобільних перевезень відбудеться, найімовірніше, у листопаді цього року. Потім обидві сторони ще раз спробують сформувати спільну позицію та визначити кількість дозволів, які будуть надані перевізникам з обох країн у 2021 році.

 

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.