Спотові тарифи на автомобільні вантажні перевезення у Єврозоні падають, повідомляє Тhe loadstar. Це відбувається на тлі збільшення витрат автопідприємств та гострого дефіциту водіїв.
Аналітики Міжнародного союзу автомобільного транспорту (IRU) та представники інших галузевих організацій серед причин падіння тарифів називають скорочення попиту на транспорті послуги. Останнім часом лише в окремі квартали він зростав на 0,3 або 0,4%. Загалом же спостерігається скорочення попиту, уточнюють експерти. У другому кварталі також на 1,3 пункту до позначки 127,1 впав індекс контрактних ставок.
Водночас, дорожчає технічне обслуговування автомобілів, страхування та праця водіїв. Протягом минулого кварталу власники АТП змушені були підняти середню зарплату на 1,2%. Тим часом страхові поліси подорожчали на 3% у порівнянні з першим кварталом 2024 року. Порівняно ж із аналогічним періодом минулого року витрати на оплату праці водіїв зросли на 7,3%.
Також джерела повідомляють, що 48% європейських автотранспортних компаній прогнозують нестачу водіїв вантажівок наступного року. Кожен третій водій має вік понад 55 років, тож у найближче десятиліття вийде на пенсію. І лише 5% водіїв вантажівок молодші за 25 років.