Завантаження...

У Європі стрімко зростає продаж вантажівок на газі

У Європі стрімко зростає продаж вантажівок на газі

Shell підрахував, що в 2020 році в Європі вантажівок на природному газі було вже 12000. Це на 5000 більше ніж роком раніше. Зростання популярності таких автомобілів на пояснюється податковими пільгами, насамперед у Німеччині. До 31 грудня 2023 року транспортні засоби з DMC понад 7,5 тонн, що заправляються природним газом, або двопаливні (газ плюс дизельне паливо), будуть звільнені від плати за збір у Німеччині.

 

Полегшення також запровадила Польща, а нещодавно також Австрія, яка з 1 січня цього року не стягує податок на викопне паливо на газ.

 

Однак конкуренція, яка зосереджена на електрифікації, переконує, що у неї є рішення більш екологічні. Екологізація автомобілів на газовому двигуні залежить від того, хто рахує. Виробники (Scania та Iveco) повідомляють, що викиди вуглекислого газу на 10-20% нижчі, ніж у дизельної версії. Нідерландський науково-дослідний інститут TNO підрахував, що різниця становить радше 5% на користь танкерів з газом.

 

Міжнародна рада з чистого транспорту (ІКТТ) скептично ставиться до газових двигунів, вважаючи, що під час підрахунку всіх викидів, а не тільки вуглекислого газу, газовози не зеленіші за дизельні. Схожі думки висловлює організація «Транспортне середовище».

 

Польський ринок


Незважаючи на сумніви щодо того, як виглядатимуть скорочення податків для автомобілів з газовим паливом, попит на такі автомобілі також стрімко зростає в Польщі. Лідер цього сегменту, Iveco, цього року продав 388 таких вантажівок (зібрав замовлень на 800), а минулого року - 376 шт. Марка повідомляє, що всього вона зареєстровала 1,5 тис. таких машин.

 

У 2020 році Scania продала 235 одиниць, цього року 110 одиниць, і це не лише тягачі. - У нас є багато кубічних шасі 6×2, - зізнається Павел Палух, директор з маркетингу та комунікацій Scania Polska. Він додає, що датою поставки на даний момент є перший квартал 2022 року.

 

У 2020 році Volvo Trucks Polska поставила 115 автомобілів Volvo FH/FM LNG та 69 автомобілів до кінця липня 2021 року. - Вони найбільш популярні серед компаній, що працюють на міжнародних маршрутах, переважно у північній частині континенту, тобто у Німеччині, Нідерландах та Бельгії. "Останнім часом ми також відчуваємо підвищений інтерес з боку регіональних компаній, переважно тих, що працюють у регіонах, де в Польщі будуються станції СПГ. Однак цей відсоток все ще невеликий", - визнає Пьотр Вернер, менеджер із цифрового маркетингу продуктів.

 

Частота відмов аналогічна дизельним двигунам

 

Перевізники вважають, що моделі зрідженого природного газу мають таку ж кількість відмов, як і дизельні версії. Інтервали технічного обслуговування для автомобілів S-Way LNG/CNG з газовими двигунами Cursor 13 460 к.с. становлять 90 000 км, тоді як для автомобілів S-Way Iveco S-Way з дизельними двигунами (наприклад, Cursor 11460 к.с.) - 120 000 км. "З модельного року 2019 року ми запровадили можливість індивідуалізації інтервалів обслуговування залежно від фактичної експлуатації автомобіля, визначеної на основі даних телематичних систем. При виборі цього варіанту інтервали обслуговування можуть бути скорочені або збільшені (рішення про вибір належить клієнту)", - наголошує менеджер з маркетингу в Польщі та Україні Iveco Польща Олександра Зелінська.

 

Кількість станцій СПГ також повільно зростає. Shell вже завершила будівництво двох таких об’єктів і побудує стільки ж. Існують також станції, що належать перевізникам. - Все більше стає автомобілів, які заправляють зріджений газ, є навіть автомобілі з Чехії та Німеччини, - описує власник станції СПГ «Епо -Транс» у Нижній Сілезії Петро Озімек.

 

Однак невідомо, скільки газу споживається важким транспортом. Міністерство фінансів повідомляє, що у 2020 році обсяг продажів, придбання та імпорт рідкого газу для заправки автомобілів стисненим та зрідженим газом перевищив 1 млн. тонн.

 

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.