У 2019 дозвіл на роботу в ЄС отримало 200 тис. далекобійників з країн, що не входять у ЄС - таких як Україна, Білорусь чи Казахстан. Як випливає з доповіді Європейської асоціації профспілок ETF, за останні 5 років їх кількість зросла уп'ятеро - в 2014 році на території всього Євросоюзу працювало близько 42 тис. водіїв з-поза меж ЄС.
"Польські та румунські водії більше не хочуть виконувати роботу, на якій вони перебувають місяць поза домом без соціального і медичного страхування", - йдеться в повідомленні ETF. Оскільки, як вважають в асоціації профспілок, для громадян ЄС такі умови вже неприйнятні, то компанії змушені наймати людей за межами ЄС.
70% всіх європейських дозволів, які необхідні для працевлаштування водіїв з-поза меж Євросоюзу і залишаються дійсними протягом п'яти років, було видано в Польщі та Литві. 2019 року в Польщі видано 89 тис. таких дозволів на роботу (в 2012 р. їх кількість становила 4,2 тис.), а в Литві - 53,4 тис. (вісім років тому ця цифра становила 2,2 тис.)
Інші країни "діяли трохи скромніше": Іспанія видала 13,5 тис. відповідних документів, Словенія - 12,4 тис., Латвія - 6,7 тис., Словаччина - 4,3 тис., Чехія - 3,7 тис., Італія - 3,3 тис., Румунія 2 тис. і Німеччина - 1,9 тис.
Найбільше водіїв приїжджає в Європу з України та Білорусі. Багато хто приїжджає також із Молдови, Росії та Казахстану. В Іспанії особливо багато марокканців і еквадорців. В Литву натомість дедалі частіше приїжджають працівники з країн Центральної Азії, наприклад, Узбекистану.