Якби цей ресурс було використано повністю, то лише логістичні об’єкти могли б кожного року самостійно генерувати 15 гігават-годин електроенергії, тобто удвічі більше, ніж виробила уся енергетична система Великої Британії у 2021 році. Але цього не відбувається.
За словами експертів, Британія у використанні сонячної енергії зараз значно відстає від інших країн ЄС. Так, у Німеччині протягом 2020 року збільшено на 51% обсяги генерації зеленої енергії від панелей, встановлених на комерційних будівлях. У 2021 році зростання становило ще 34%. Натомість Велика Британія відстає у цьому не лише від Німеччини, але й від таких країн, як Франція, Італія, Нідерланди, Іспанія, від середнього показника ЄС загалом. Нехтування таким потенціалом призводить до надто високих тарифів на електроенергію.
Однак у Великій Британії бізнес очікує державної підтримки. Тим часом, уряд обіцяє знижки на оптовому ринку електроенергії у розмірі 19,61 фунтів стерлінгів за мегават-годину лише тоді, коли вартість одного МВт-год досягатиме 302 фунти. При цьому енергоємні підприємства, до яких чомусь не відносять логістичні підприємства, мають отримувати додаткові субсидії.
Клер Боттл, генеральний директор Складської асоціації Великобританії (UKWA), сказала, що такий підхід стане «ударом» для всього логістичного сектора, а особливо постраждають ті, хто використовує низькотемпературні склади.
«Історично склалося так, що склади не є великими споживачами електроенергії, але це швидко змінюється, оскільки галузь логістики використовує більше акумуляторних навантажувачів, запроваджує робототехніку, автоматизує процеси», - уточнила вона.
І тут знову можна побачити нераціональну поведінку підприємців, вважає Боттл. Вони надто багато зусиль витрачають на те, щоб лобіювати короткострокові програми фінансової підтримки від уряду, але мало уваги приділяють сонячній генерації, яка могла б раз і назавжди вирішити проблему.