Зараз сектору вантажних автоперевезень США бракує 78 тис. водіїв. У той самий час минулого року мова йшла про дефіцит у понад 81 тис. працівників цієї професії.
За словами головного економіста ATA Боба Костелло, у 2022 році дефіцит водіїв трохи зменшився, оскільки компанії таки дослухалися до експертів та почали підвищувати заробітну плату. Так зробили приблизно 90% автотранспортних підприємств Америки.
За даними ATA, середньостатистичний водій вантажівки заробив понад 69 000 доларів США минулого року, включаючи зарплати та бонуси, за винятком пільг, що на 18% більше, ніж у 2019 році. 2022-го року зарплата також зросла більш ніж на 10%. Та з’ясувалося, що й цього недостатньо. Заробітна плата у даному сегменті логістики завжди була на високому рівні. Вочевидь, проблема не лише у грошах.
Непривабливість професії водія для молоді формують також важкі умови роботи, що особливо добре видно на прикладі далекобійників.
На думку аналітиків, галузь вантажних автоперевезень потребуватиме у найближчі 10 років 1,2 мільйона нових водіїв, адже багато нині працюючих шоферів за цей час вийдуть на пенсію. Якщо не дотриматися такої динаміки, до 2031 року Сполученим Штатам бракуватиме вже 160 тис. водіїв вантажівок.
Окрім іншого, експерти зазначають, що у даному секторі надто мало залучено жінок. Їх лише 8% від загалу у порівнянні з 47% загалом на американському ринку праці. На думку фахівців, ситуацію можна змінити, якщо запропонувати більш привабливий режим роботи. Ще одною вагомою причиною відмови молоді навчатися на водія є хронічні проблеми з паркуванням великогабаритних авто. Американці майже усі керують особистим автотранспортом. Кожен знає, наскільки водієві отруює життя відсутність вільних та зручних паркомісць. Люди просто не хочуть мати цю ж проблему на роботі, особливо, коли вона зростає разом із збільшенням габаритів машини.
Також останні опитування показують, що водії найчастіше погоджуються на меншу зарплату, якщо при цьому вони можуть більше часу проводити вдома у колі своєї родини. Ще одне дослідження довело, що приблизно 40% далекобійників починають зменшувати кількість рейсів, коли оплата за кожен кілометр зростає.