Великі штрафи чекають фури за перевантаження, брак обов'язкових дозволів та перевищення габаритів.
У Польщі опублікували новий закон, який передбачає високі штрафи за рух перевантаженого автотранспорту дорогами загального користування.
Про це повідомила Поморська асоціація автомобільних перевізників.
Наприкінці грудня 2020 року президент Польщі Анджей Дуда підписав Акт про внесення змін до Закону про дороги загального користування та деякі інші акти. 11 січня цього року цей документ з'явився в Законодавчому віснику. Нові нормативи передбачають високі штрафи за пересування перевантаженого транспорту дорогами загального користування.
«Проблема, однак, у тому, що в новому правовому акті передбачена можливість накладення трьох різних штрафів за одне й те ж порушення. Існуюча правова ситуація вже була досить сумнівною: законодавчі органи передбачили два окремих штрафи для перевізників, що використовують негабаритні транспортні засоби: за відсутність дозволу (Закон про дорожній рух) і за фактичне перевантаження або перевищення інших параметрів (Закон про автомобільний транспорт). Тепер введений ще і третій штраф - за перевищення осьових навантажень», - відзначають в Поморській асоціації автомобільних перевізників.
Фінансові наслідки поїздки з перевищенням навантаження вісь або повної маси (до максимальної):
- 3300 євро - за відсутність дозволу на переміщення негабаритним транспортним засобом;
- 5500 євро - за перевищення допустимих навантажень на вісь, в місцях, де максимально допустиме навантаження складає 8 або 10 тонн;
- 3300 євро - за перевищення повної маси, довжини або висоти.
Закон також містить більш суттєві зміни в організації негабаритних автомобільних перевезень:
- На дорогах загального користування допускаються ТЗ з осьовим навантаженням до 11,5 тонн. Однак в суворо визначених випадках адміністрація дороги зможе встановити дорожній знак, що знижує допустиме осьове навантаження на конкретній дорозі або зоні до 10 тонн.
- Контроль навантаження на вісь відповідно до положень Закону про дороги загального користування може здійснюватися муніципальною поліцією, а рішення про накладення штрафу будуть прийматися командувачем поліції або комуни.
- Закон вносить зміни до положень Адміністративно-процесуального кодексу, дозволяючи за запитом Суду Європейського союзу відновити провадження у справі, яка закінчилася остаточним рішенням.
- Кількість видів дозволів на управління негабаритним транспортним засобом скорочується з 7 до 5.
- Сума штрафу (в законі про дорожній рух) за невелике перевищення навантаження (до 10%) була збільшена з нинішніх 110 євро до 1300 євро, тобто на 1200%.
- Штраф за середнє перевищення навантаження (з 10 до 20%) збільшено з нинішніх 441 євро до 2200 євро, тобто на 500%.
За попередніми даними, Акт вступить в силу після закінчення 60 днів з дня його опублікування, тобто 11 квітня 2021 року.
Наприкінці 2020 року польська влада дозволила пересуватися по дорогах загального користування транспортним засобам з допустимим навантаженням на одиночну провідну вісь до 11,5 тонн без необхідності отримання дозволів.