Як повідомили під час урочистого відкриття, тут зможуть обробляти до 10 потягів на день, що дозволить збільшити пропускну спроможність на українсько-польській ділянці залізниці ще на 15 тис. TEU за рік.
За словами експертів, це зніме значною мірою проблему переходу з вузької колії на широку та навпаки на кордоні України та ЄС. Буде більше вантажів на експорт та імпорт, говорять фахівці.
У даний проект компанія Laude Smart Intermodal SA інвестувала маже 30 млн злотих. При цьому були також використані субсидії з фондів Євросоюзу.
«За останні п’ятнадцять років у рамках програм допомоги ЄС ми реалізували 14 проектів загальною вартістю понад 436 мільйонів злотих, спрямованих на розвиток контейнерного транспорту та інших сучасних рішень, що підвищують конкурентоспроможність залізничного транспорту», – наголосив Марцін Вітчак, президент Laude Smart Intermodal.
Тендер на будівництво нового інтермодального терміналу на станції Замостя був оголошений ще у серпні 2020 року, коли про повномасштабну війну в Україні ніхто й не думав. Але вторгнення військ РФ 24 лютого значно збільшило важливість таких об’єктів, які полегшують залізничне сполучення з Україною, але знаходяться поза її межами. Адже це тепер питання безпеки.
На терміналі залізничні колії шириною 1520 мм та 1435 мм збудовані одна біля одної, що також робить досить простою процедуру перевантаження контейнерів з українських вагонів на європейські та навпаки. Загальна довжина кількох рядів цієї перехідної системи становить 6,4 км. Також на новому терміналі встановлені два спеціальні мостові крани для перевантаження контейнерів, кожен з яких може піднімати до 40 тонн. До кінця року має з’явитися ще у третій мостовий кран.