Крім питань, пов'язаних з недостатньою кількістю паркомісць та неналежним станом санітарних приміщень у зонах відпочинку, була порушена тема можливої заборони участі водіїв при завантаженні/розвантаженні вантажівок.
12 грудня у Комітеті з транспорту Бундестагу відбулися треті відкриті слухання щодо питань нестачі водіїв вантажівок у Німеччині. Представник правління Федеральної асоціації автомобільних перевезень, логістики та утилізації e. V. (BGL) Дірк Енгельхардт розповів, що в даний час в країні є дефіцит близько 100 тис. професійних водіїв і ситуація посилюється. Якщо розвиток негативного сценарію не зупинити, то за два-три роки Німеччині загрожує колапс, аналогічний Британському.
Щоб мати змогу ефективно боротися з нестачею водіїв, необхідно підвищити заробітну плату та покращити конкретні умови праці та імідж професії. Його пропозиція включала створення достатньої кількості місць для відпочинку з чистими санвузлами. Також Енгельгардт виступив за заборону на участь у завантаженні/розвантаженні для водіїв, щоб полегшити їхню роботу.
Професійні водії Андреас Кернке та Марк Шнайдер розповіли комітету про свою повсякденну роботу та проблеми. За словами Шнайдера, водії вантажівок перебувають «на задвірках товариства». Їхні проблеми майже не помічаються. Хоча є багато добрих законів для захисту водіїв, контроль за ними вкрай недостатній. Він хотів би більшого визнання важливої роботи водіїв вантажівок.
Андреас Кернке підтвердив заяви колеги. За його словами, багато експедиторів змушують водіїв використовувати свій час у дорозі повною мірою. В результаті далекобійники змушені паркувати свої автомобілі там, де стоянку заборонено, щоб дотримуватися встановлених законом періодів відпочинку. Тому що поблизу немає місць для паркування або зупинок для відпочинку. Після 21:00 душові та туалети в зонах відпочинку на автомагістралях більше не забираються, а ресторани закриваються.
За оцінками Ронні Келлера з профспілки ver.di та Міхаеля Валя з консультаційного центру Faire Mobilität (Справедлива мобільність), умови праці багатьох професійних водіїв найчастіше складно назвати гуманними. За заявою Келлера, навантаження та розвантаження не повинні бути роботою водіїв, оскільки їм дуже важко знайти достатньо часу для відпочинку. Міхаель Валь також висловився за розгляд заборони на навантаження та розвантаження для водіїв. Однак у будь-якому випадку проведення вантажно-розвантажувальних робіт водієм мають сплачуватись.
Промовців підтримав керуючий директор середньої транспортної компанії Halsped GmbH. Бертольд Ріхтер. Він заявив, що деякі клієнти, яким перевізник постачає товари, поводяться так, ніби водії вантажівок «мають прибирати у них полиці».
Зі свого боку, керівник відділу логістики Handelsverband Deutschland e. V (HDE) Ульріх Біннебессель та генеральний директор Федеральної асоціації економіки, транспорту та логістики e. В. (BWVL) Маркус Оллігшлегер «пропагували диференційований погляд на тему». Як зазначив Біннебессель, за останні роки ситуація безперечно покращилася. Наприклад, під час будівництва нових сучасних складів враховуються потреби водіїв вантажівок. Йдеться про санітарні приміщення та кімнати відпочинку.
Ульріх Біннебессель вніс пропозицію, щоб навантаження та розвантаження були включені в контракти між виробниками, експедиторами та клієнтами, яким поставлялися товари, оскільки це робота з доданою вартістю, і вона повинна бути відповідно винагороджена. Олігшлегер також виступав за включення вантажно-розвантажувальних робіт до зарплати водія. Свою думку він аргументував тим, що водій несе юридичну відповідальність за збереження вантажу, доки він перебуває у його транспортному засобі. З цієї причини він не може залишатися осторонь процесу навантаження та розвантаження.