Наприкінці минулого тижня індекс завантаженості контейнерних портів Clarksons показував, що 36,2% світового флоту контейнеровозів перебували в очікуванні у портах чи біля них. При цьому середній показник у до пандемічний період з 2016 по 2019 рік становив 31,5%.
Найгірша ситуація спостерігається на східному узбережжі США, де затори знову досягли рекордного рівня. У компанії Hapag-Lloyd опублікували аналітичний реліз, який показує основні причини нинішніх проблем. Зокрема, експерти вказують, що їх потрібно шукати у таких портах, як Нінбо, Шеньчжень у Китаї, а також на терміналах Гонконгу, де спочатку оголошували тривале закриття на карантин, а потім посилалися на початок сезону тайфунів.
Зараз у ключових азійських кортах завантаженість контейнерних терміналів досягає 80%, але іноді показник сягає і 85% (Сігнапур, Пусан).
У Європі також затори. Але причини тут дещо інші. Антверпен, Гамбург, Гавр і Роттердам пригальмовують свою роботу, оскільки розпочався період літніх відпусток, а профспілки у такий час раз-по-раз оголошують про страйки. Та й про COVID-19 також не варто забувати, говорять фахівці. Бо він ще впливає на роботу ключових логістичних об’єктів.
Також хвиля страйків прокотилася портами Латинської Америки. Зокрема, до зупинки роботи призвели загальнонаціональні протести в Еквадорі. А митні системи Коста-Ріки два місяці були виведені з ладу в результаті кібератаки, і система досі не відновила свою роботу у штатному режимі. У Мексиці ж завантаженість контейнерних терміналів становить уже 90%.
За інформацією Hapag-Lloyd,зараз середній час очікування на рейді для суден, що прибули до східного узбережжя США, становить 19 днів. А з протилежного боку – на заході США, судна чекають на розвантаження уже 27 днів. Також говорять про жахливу ситуацію у Канаді, де рівень завантаженості досягає 90%.
За оцінками Sea-Intelligence, нинішня ситуація зменшує ефективність використання світового контейнерного флоту щонайменше на 9,8%. Адже судна надто довго стоять у заторах.