Завантаження...

У ІІ півріччі тарифи на вантажні автоперевезення відчутно зміняться?

У ІІ півріччі тарифи на вантажні автоперевезення відчутно зміняться?

Згідно з аналізом Міжнародного союзу автомобільного транспорту (IRU), у другій половині 2024 року тиск на тарифи в Європі посилиться. Витрати транспортних компаній зовсім не зменшуються, а попит попередньо прокидається з першими ознаками закінчення економічного спаду. І все це – під супровід підвищення дорожніх зборів у країні за країною.

 

У першому кварталі 2024 року ми стали свідками зниження індексів як спотових, так і контрактних ставок, згідно з щоквартальними дослідженнями IRU та Transport Intelligence. Індекс спотових ставок в Європі впав до 123,9 пт. – Це на 1,1 пункту нижче, ніж у попередньому кварталі, і на 8,2 пункту нижче, ніж за аналогічний період минулого року.


Що стосується контрактних ставок, то індекс також виявився нижчим за перші три місяці року, ніж у попередні періоди. З показником 127,6 бала він виявився на 2,6 бала нижчим, ніж в останньому кварталі 2023 року, і на 1 бал нижчим, ніж рівно рік тому.


Однак, як підкреслюється в останньому аналізі IRU, незважаючи на триваюче зниження, його темпи явно сповільнилися. Це може свідчити про поліпшення ситуації на ринку попиту на перевезення. Це може свідчити про те, що тарифи можуть нормалізуватися в другій половині року і навіть ближче до кінця.


Аналітики IRU відзначають, що, згідно з даними McKinsey, в березні рівень інфляції в Європі був найнижчим за 33 місяці, а споживчі настрої нарешті відновилися після тривалого періоду спаду.


Хоча ситуація все ще далека від ідеальної в найбільших економіках єврозони – Франції та Німеччині – багато країн єврозони повільно починають виходити з рецесії. Індекс PMI, що відображає промислову активність, показує, що в Іспанії та Нідерландах він знаходиться на позитивній території. У Франції та Німеччині в травні також спостерігалося помітне покращення індексу, що може свідчити про пробудження виробничого сектору в цих країнах.


Експерти Transport Intelligence прогнозують, що обсяги європейських автомобільних перевезень незначно зростуть на 0,4% в річному обчисленні в 2024 році. Однак це значне поліпшення порівняно зі спадом на 1,1% у 2023 році. Очікується, що це незначне відновлення буде наслідком зниження інфляції, зростання реальної заробітної плати, а також згаданого відновлення споживчих настроїв та активності.


А вищий рівень споживання означає вищий попит на товари, що стимулює попит на транспортні послуги. Це має закономірно призвести до підвищення тарифів.


Другим фактором, який має підштовхнути тарифи до зростання, є збільшення плати за проїзд у більшій кількості країн через включення до неї додаткових екологічних зборів. Підвищення дорожніх зборів лягає додатковим фінансовим тягарем на перевізників, яким і без того доводиться боротися з високими операційними витратами, що позначається на загальних ставках фрахту”, – пишуть експерти IRU.


Не можна також не звернути увагу на незмінно високі операційні витрати. Незважаючи на низький попит, ці витрати діяли як гальмо на шляху падіння ставок. Тепер, коли попит потроху прокидається, ці витрати стануть додатковим фактором зростання цін на транспортні послуги.

 

Тим більше, що витрати на ведення бізнесу в Європі зовсім не падають. Навпаки, ціни на пальне, які знижувалися протягом 2023 року, цього року знову почали зростати. В Європі наприкінці першого кварталу середня роздрібна ціна була на 3% вищою, ніж на початку року. Оскільки ціна на паливо становить близько 50% витрат перевізників, можна очікувати, що в найближчі квартали зростатиме тиск на спотові ціни.

 

У той час як спотові ставки мають припинити своє падіння і заспокоїтися в наступних кварталах, контрактні ставки можуть дещо знизитися. Це буде пов’язано з досить низьким рівнем попиту, який очікується на наступний рік. Аналітики припускають, що вантажовідправники не відчуватимуть потреби бронювати великі обсяги на наступні квартали.
 

Деталі

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.