Нині в країні так багато вакантних змін, що водії можуть заробляти близько 1 тис. фунтів стерлінгів на тиждень з погодинною ставкою 18-19 фунтів стерлінгів.
Британська компанія, яка займається наймом водіїв вантажівок для транспортних компаній і роздрібних продавців, розповіла про масштаби нинішньої кризи в Великобританії і рекордне зростання зарплат в галузі.
Сем Тейлор, старший менеджер компанії The Best Connection з представництвами в Дербі і Ноттінгемі підтвердив, що недавні невтішні прогнози корпорацій Lidl і Haribo про серйозний дефіцит водіїв у Великобританії втілюються в реальність.
За словами Тейлора, нині так багато вакантних змін, що водії можуть заробляти до 1 тис. фунтів стерлінгів (більше 1,1 тис. євро) на тиждень з погодинною ставкою 18-19 фунтів стерлінгів (21-22 євро).
"Останні шість місяців були дуже важкими. Ми регулярно розміщуємо оголошення про роботу, у яких сотні переглядів, але жодного відгуку. Тепер у нас в Дербі працюють близько 50 водіїв, але ми могли б легко заповнити ще 100 змін в день, якщо б у нас було більше кадрів. Рік тому наша цільова ставка була 15 фунтів стерлінгів на годину при ринковій ціні в 13 фунтів стерлінгів, і нам здавалося, що це дуже багато. Нині ж великі транспортні фірми просять нас, щоб ми пропонували по 18-19 фунтів стерлінгів в годину", - підкреслив Тейлор.
Він вважає, що рівень зарплат є лише частиною набагато більшої проблеми, для вирішення якої необхідно поліпшити умови праці водіїв.
"Це дуже важка робота з цілої низки причин. Як правило, ви не знаєте час початку роботи, умови праці також можуть бути дуже складними. Наприклад, після спалаху коронавірусу багато розподільчих центрів супермаркетів відмовляли приїжджим водіям в доступі до основних зручностей. Нерідко траплялося так, що людина, яка виконує життєво важливу роботу, проїжджала по 4-6 годин, а потім їй відмовляли у відвідуванні санітарних приміщень", - додав старший менеджер компанії The Best Connection.
Як стверджує Тейлор, хоча пандемія і вихід Великобританії зі складу ЄС погано позначилися на кількості водіїв, а недавні зміни в правилах їх працевлаштування вплинули додатково.
"За оцінками, близько 80 тис. осіб, що мають ліцензію, більше не заробляють на життя водінням. Зокрема, ми втратили багато водіїв зі Східної Європи через зміни в законодавстві IR35, які з квітня не дозволяють їм працювати, заснувавши власну компанію з обмеженою відповідальністю. Замість того, щоб займатися вантажоперевезеннями, вони тепер влаштовуються на роботу монтажниками або кур'єрами", - зазначив він.
Асоціація автоперевізників недавно попередила британський уряд про те, що сферу постачання продуктів харчування незабаром накриє криза. Опитування, проведене серед 796 компаній, які працевлаштовують близько 45 тис. водіїв, показало, що у всіх компаніях є відкриті вакансії.
"Через кілька тижнів ми можемо побачити напівпорожні полиці магазинів, все настільки серйозно. Ми переконуємо уряд терміново включити водіїв вантажівок в список дефіцитних професій", - говорить Річард Бернетт, виконавчий директор Асоціації автоперевізників Великобританії.