На думку фахівців, труднощі у виробництві автозапчастин стануть меншими до кінця поточного року, а відтак постачання поволі приходитиме до нормального стану.
Проблеми виникли під час пандемії COVID-19, коли масово зупинялися заводи у Китаї, а вантажі з КНР важко було вивозити на ринки основного споживання. Окрім іншого, експерти говорять про закінчення періоду дефіциту напівпровідників у світі. Це дозволить значно збільшити випуск на заводах, де виготовляють оригінальні деталі.
Щоправда, на тлі цього позитиву з’являються і нові проблеми, відзначають експерти. Зокрема, багато хто побоюється уповільнення світової економіки, що також може призвести до нової хвилі скорочення виробництва в умовах низького попиту.
«Максимальні перешкоди, пов’язані з ризиком для ланцюга постачання, справді спостерігалися протягом 22 року, - розповів Джеррі Ревіч, голова відділу досліджень машинобудування, інфраструктури та стійких технологій у Goldman Sachs (США). - Зараз ми знаходимося у точці, коли можна бачити збільшення пропозиції, краще задоволення попиту, а в деяких випадках і перевищення пропозиції над попитом».
На думку експерта, перша половина поточного року пройде в умовах швидкого збільшення постачання запчастин на ринки. Однак до літа, якщо дефіцит буде подолано, тенденція має змінитися. Важко сказати, що саме відбуватиметься у другій половині року, адже незрозуміло, чи справді відбуватиметься уповільнення глобальної економіки, чи це лише нинішні безпідставні побоювання?