Такі компанії, як Schneider, JB Hunt і HUB Group, уже відправили інвесторам повідомлення про те, що очікують «поліпшення ринкових умов». З іншого боку, директор Old Dominion Адам Саттерфілд розповів, що учасники ринку вантажних перевезень зараз затамували подих в очікуванні «нормалізації ринку» після закінчення пандемії. За його словами, ринок повертається до більш-менш стабільної роботи. Але це означає, що компанії-перевізники більше не зможуть підвищувати розмір тарифів клієнтам, для яких раніше була важлива доставка «за будь-яку ціну».
Кен Адамо, керівник відділу аналітики DAT, розповів, що спочатку вони очікували падіння ставок на 15-20% у 2022 році, але фактичне зменшення тарифів становило 25-30% у порівнянні з 2021 роком. Це дало підстави думати, ніби тарифи вже досягли свого дна, й тепер зростатимуть на тлі більш дорогого палива. Та схоже на те, що цей прогноз буде визнано невірним.
Проблема перевізників у тому, що лише на самому початку минулого року спостерігалася рівновага попиту та пропозиції у сфері вантажних автоперевезень. Але під час пандемії утворився значний надлишок транспортної потужності, яку тепер нема як задіяти. Незважаючи на собівартість, це буде штовхати спотові ставки донизу.
Джонатан Фарес, доцент кафедри управління ланцюгом постачання в Університеті штату Айова, сказав, що галузь вантажних перевезень розпочала 2023 рік із несприятливими показниками: на початку року були додаткові потужності для вантажних перевезень, а дані про роздрібні запаси свідчать про те, що вони вже накопичені.
«З наближенням рецесії та надлишкових запасів ми можемо спостерігати різке падіння ставок на спотових ринках у першому та другому кварталах», – заявив Фарес.
Зрештою, подальші перспективи залежатиме від того, чи схилятиметься уся економіка до рецесії. Оскільки чітке розуміння тенденції прийде не одразу, рік обіцяє стати важким та непевним.