«Наші розрахунки ґрунтуються на історичних даних подібних подій у поєднанні з інформацією, яку ми отримали безпосередньо від постачальників про вплив на їхні операції», – уточнює експерт.
Саме такий аналіз дозволив зробити прогноз, щодо повернення роботи виробництва та логістики до темпів, які були до катаклізму, минає у середньому 32 тижні.
Після землетрусу 6 лютого компанія Resilinc нанесла на мапу 900 об’єктів промисловості, які вона контролює та обслуговує (складання, розподіл, складування, виробництво…), які «серйозно постраждали» та матимуть справу з подальшим «ефектом хвилі». Однак був ще другий землетрус, який лише додав жертв та руйнувань. Загалом, за попередніми оцінками експертів, турецька економіка зазнала збитків від стихійного лиха на суму від 2 до 4 млрд доларів США.
«Експорт певних хімічних речовин і пластмас скоротиться на тривалий період через зростання внутрішнього попиту в Туреччині. У постраждалому від землетрусу регіоні виробляються хімікати та пластмаси, такі як поліефірні волокна та полімери, кальцинована сода та добрива. Ці хімікати використовуються в різних галузях промисловості, таких як текстильна, пластикова, скляна, первинна упаковка та харчова промисловість. Кілька хімічних компаній у постраждалому регіоні ще не повідомили про прямі наслідки землетрусу, але очікують, що це вплине на виробництво та попит», прокоментував ситуацію Рітеш Кумар, директор відділу закупівель компанії Resilinc.
Крім того, фахівці наголошують на впливі великої кількості людських жертв (загинуло приблизно 50 тис. осіб) на відновлення бізнес-процесів. Деякі підприємства втратили надто багато персоналу, а тому не зможуть швидко відновити повноцінну роботу. Нарешті, від руйнувань постраждали морські порти та інша логістична інфраструктура. Багато часу знадобиться тільки для того, аби розчистити майданчики від сміття, відремонтувати чи відбудувати споруди.
Мабуть, найкраще з подоланням наслідків справляються турецькі аеропорти. Відтак авіація на деякий час стане найбільш надійним видом транспорту. Залізниці ж знадобиться час, аби принаймні відновити 750 миль зруйнованих колій.