Згідно з дослідженням Британського інституту стандартом (BSI) та TT Club, є три основні фактори, що впливають на злочинну діяльність: мотивація, можливості та здібності.
Як правило, злочинною мотивацією є реалізація коштів від продажу краденого, які мають попит через те, що їх можна продати за нижчою ціною. У 2021 році, на початку пандемії, найчастіше було вкрадено товари медичного призначення та антибактеріальні засоби. Аналіз 2022 року демонструє орієнтацію на товари першої необхідності, включаючи продукти харчування та напої (16%), сільськогосподарську продукцію (9%), автомобілі та паливо (17%), майже напевно на підставі того, що тіньові ринки розвиваються для задоволення споживачів, які шукають "вигідні" ціни на товари першої необхідності. Проте електроніка (12%) залишається привабливою для тих, хто стоїть за фрахтовими злочинами, демонструючи стійкість у таких дорогих товарах, незважаючи на економічний спад.
Фактори вразливості, зазначені раніше у звітах про крадіжку вантажів за 2020 та 2021 роки, такі як збільшення часу простою вантажів, зменшились у 2022 році, оскільки світова торгівля загалом відновилася. Тим не менш, вантажі під час простою, як і раніше, наражаються на найбільший ризик: дані за 2022 рік підтверджують, що вантажний автомобільний транспорт перебуває в найбільшій загрозі. Крім того, крадіжки з об'єктів продовжують зростати.
За даними за 2022 рік, частота інцидентів «крадіжка з об'єкта» становила 26%. До 2022 року було зареєстровано кілька випадків крадіжки завантажених контейнерів або причепів зі складів чи об'єктів злочинцями, іноді у великих кількостях. Це передбачає високоорганізовану діяльність, яка потребує інсайдерських знань, обладнання, кваліфікованої робочої сили та можливості доступу на об'єкт. Злом і проникнення на об'єкт або склад для доступу до вантажу становить більший ризик для злочинців, і їм часто доводиться боротися зі встановленими заходами безпеки, такими як паркани, відеоспостереження та ANPR. У разі упіймання злочин категоризується у багатьох юрисдикціях серйозніше, ніж розрізання завіси трейлера та крадіжка вантажу на узбіччі. Однак потенційна винагорода також набагато більша: замість того, щоб задовольнятися крадіжкою кількох піддонів із товарами з вантажівки на узбіччі, є можливість вкрасти кілька вантажівок із товарами на складі.
Але найбільшою проблемою для тих, хто відповідає за управління безпекою у глобальному ланцюжку поставок, є можливість злочинців отримати доступ до вантажу. Тенденції в цьому відношенні різняться залежно від країни та регіону та включають витончені методи, а також чистий опортунізм.