«За останні три роки ми пережили найбільші макроекономічні потрясіння в логістиці за десятиліття – виклики були безпрецедентними: нестача водіїв, рекордно високі ціни на паливо, зриви в ланцюгах постачання, війна в Україні та інфляція. Усі ці фактори надзвичайно підвищили волатильність ринку в останні роки. Ми припускаємо, що ці макроекономічні структурні проблеми збережуться в 2023 році», - пояснив Томас Крістенсон, головний операційний директор Sennder.
За словами експерта, минулого року на роботу європейського транспорту найбільший вплив здійснювала війна в Україні. В окремих транспортних коридорах, особливо тих, що пов’язані з Україною, вартість перевезень збільшилася на 24%. Також значно подорожчали послуги автотранспорту на маршрутах між Польщею та Німеччиною. Тут тарифи піднялися у середньому на 18%, тоді як на маршрутах між Іспанією та Нідерландами – лише на 9%.
Проте вже у лютому послуги наземного транспорту в ЄС подешевшали у середньому на 4%, стверджують аналітики. Надалі ситуація залежатиме від того, наскільки швидко чи повільно зростатиме європейська економіка. Експедитори побоюються зменшення попиту на перевезення, що може суттєво вплинути на спотовий ринок. У цьому разі ринок штовхатиме тарифи донизу. Але є цілком об’єктивні фактори, які сприятимуть підвищенню вартості послуг. Це, по-перше, зростання вартості пального, по-друге, масовий перехід на «зелені» автомобілі, які зазвичай коштують дорожче традиційних. За деякими прогнозами, перевізники цього року придбають у 5 разів більше екологічно чистих транспортних засобів.