Великі транспортні асоціації попереджають, що різка реакція національних урядів на новий штам COVID-19 "Омікрон" наражає ланцюжки поставок на більший ризик.
Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA), Міжнародна палата судноплавства (ICS), Міжнародний союз автомобільного транспорту (IRU) та Міжнародна федерація транспортних працівників (ITF) спільно закликали уряди країн не вводити нових прикордонних обмежень, які ще більше зменшать свободу пересування працівників міжнародного транспорту.
Через тиждень після того, як Всесвітня організація охорони здоров'я назвала новий штам коронавірусу "Омікрон" "варіантом, який викликає занепокоєння", щонайменше 56 країн знову запровадили обмеження на поїздки різного ступеня. У зв'язку з цим транспортні організації закликають покласти край поспішному та фрагментарному підходу урядів до правил пересування.
"Настав час главам держав дослухатися до лідерів галузі та працівників, йдучи на рішучі та скоординовані спільні дії для зниження навантаження на ланцюжок поставок задля підтримки виснажених працівників транспорту під час напруженого святкового сезону", цитує заяву прес-служба Міжнародної спілки автотранспорту (IRU).
Транспортні організації також висловили розчарування тим, що уряди відмовляються від чітких кроків, запропонованих світовим лідерам ще у вересні:
– гарантувати вільне та безпечне пересування працівників транспорту;
– визначити працівників транспорту як пріоритетну групу для вакцинації;
– прийняти довгострокові протоколи пересування, розроблені галуззю для моряків, водіїв та екіпажів повітряних суден;
– створити цифрові, взаємно визнані сертифікати вакцинації та процеси контролю медичних документів (включаючи статус вакцинації та результати тесту на COVID-19), які мають першочергове значення для перетину транспортними працівниками міжнародних кордонів;
– збільшити глобальне постачання вакцин, щоб прискорити відновлення галузей.
"Укотре історія повторюється: уряди в односторонньому порядку протягом кількох годин змінюють сотні правил, які стосуються працівників транспорту. Водії вантажівок знову опинилися в центрі подій та платять високу ціну за те, що просто виконують свою роботу, забезпечуючи функціонування глобальних ланцюжків постачання. Вони і всі ми, хто покладається на їхні послуги, заслуговують на більше", – заявив Умберто де Претто, генеральний секретар IRU.