Виробники тахографів працюють над інтелектуальними пристроями другого покоління Smart II, які містять функцію віддаленого зчитування інформації.
Нагадаємо, що у Європі тахографи Smart II стануть обов’язковими для нових транспортних засобів з загальною масою понад 3,5 т з 21 серпня 2023 року. А з 1 грудня 2024 р. усі транспортні засоби із загальною масою понад 3,5 т повинні бути оснащені ними. На фургони з DMC від 2,5 до 3,5 тонн повинні встановити їх з 1 липня 2026 року.
Перевага нового пристрою у тому, що для зчитування інформації з нього зовсім не потрібну навіть зупиняти машину. Це можна буде зробити у будь-якому місці на дорозі просто під час руху. Для передавання даних використовуються короткохвильові хвилі (DSRC). Тож достатньо лише встановити відповідний зчитувальний пристрій на узбіччі дороги, щоб виявити автомобілі, які експлуатуються з порушенням встановленого режиму.
За словами експертів, запит на таку послугу буде великим, оскільки Європа запроваджує Пакет мобільності та збирається жорстко регулювати час роботи та відпочинку водіїв. Тахограф другого покоління здатен забезпечити тотальний контроль.
Останнім часом Нідерландська інспекція з питань навколишнього середовища та транспорту (ILT) випробовувала тахографи другого покоління, виготовлені трьома різними виробниками. У цій крані до кінця поточного року хочуть отримати вичерпну інформацію про можливості нових приладів та об’єктивно порівняти їх з попереднім поколінням тахографів.