Щорічний рейтинг TOП-50 найбільших логістичних операторів світу опублікувала консалтингова компанія SJ Consulting Group. Рейтинг заснований на річній виручці компаній. За підсумками 2020 року сукупний дохід провідних 3PL-операторів склав $388 млрд., що на 12,4% більше, ніж роком раніше.
За даними SJ Consulting Group, стійкому зростанню найбільших світових аутсорсингових постачальників логістичних послуг (3PL) сприяла пандемія COVID-19, в зв'язку з якою різко зріс попит на доставку онлайн-покупок і медичних товарів з-за кордону. Проте приріст доходів окремих 3PL-компаній був нерівномірним, оскільки зупинка виробництва завдала шкоди тим постачальникам, які мають більший доступ до цих секторів.
Серед 50 найбільших світових постачальників виручка від логістичних послуг, не пов'язаних з активами, зросла на 12,4% - до $388 млрд. Для порівняння, зростання доходу 3PL компаній в 2019 році склало лише 2,1%.
Компанія Fulfillment by Amazon (FBA), аутсорсингова логістична служба гіганта електронної комерції, залишалася провідним постачальником логістичних послуг у світі, збільшивши свою виручку на 49,6% - до більш ніж $80,4 млрд., що набагато випереджає зростання інших компаній зі списку.
«COVID-19 виразно прискорив зростання доходу компанії за рахунок комбінації онлайн-замовлень звичайних споживачів і малого бізнесу, який не міг відкрити свої фізичні магазини», - Сатиш Джіндель, президент SJ Consulting.
Пандемія також стимулювала високий попит на медичну продукцію, зокрема на засоби індивідуального захисту (ЗІЗ), оскільки лікарні та державні установи купували ці товари у великих обсягах, в основному у азіатських постачальників.
Рекордний попит на азіатські товари в США призвів до сильних результатів для компаній, що спеціалізуються на транс-тихоокеанських перевезеннях, таких як Expeditors International, чия виручка в 2020 році збільшилася на 23,7% - до $ 10,1 млрд.
Коли на початку 2020 року морські перевізники різко скоротили кількість рейсів через падіння попиту, вантажовідправникам, які шукають медикаменти та інші товари у зарубіжних постачальників, довелося швидко перемкнутися на повітряний транспорт.
Зростання попиту в поєднанні з нестачею вантажного простору через скасування пасажирських авіарейсів, призвело до триразового збільшення цін на авіаперевезення між Китаєм і США з $4 за кілограм до $12 за кілограм. Це принесло вигоду 3PL-операторам з розгалуженою мережею вантажних авіаперевезень, стверджує Джіндель. Так, виручка від 3PL бізнесу логістичної компанії UPS виросла на 18,8% і склала трохи більше $11 млрд.
У той же час для деяких постачальників логістичних послуг, чий бізнес пов'язаний з виробничим сектором, 2020 рік виявився менш вдалим.
Наприклад, виручка BDP International впала на 3,2% - до $2,7 млрд. За словами президента SJ Consulting, це пов'язано з тим, що клієнти компанії в нафтогазовому та хімічному секторах зіткнулися з серйозним скороченням на початку 2020 року через падіння світових цін на енергоресурси і зниження промислової активності.