Європейські тарифи на автомобільні перевезення досягли історичного максимуму на тлі загальноєвропейської нестачі водіїв та зростання цін на пальне.
Згідно з щоквартальним дослідженням компаній Transport Intelligence (TІ), Upply та IRU, у 3-му кварталі 2021 року індекс так званого Європейського індикатора тарифів на автомобільні вантажоперевезення (European Road Freight Rate Benchmark) становив 107,6, що на 3,0 пункти вище, ніж у 3 кварталі 2020 року.
Як стверджують автори звіту, це обумовлене поєднанням стійкого економічного зростання, проблем у глобальному ланцюзі поставок, зростаючих витрат та дефіциту потужностей. Зокрема, зростають витрати перевізників, особливо на паливо та робочу силу.
Згідно з даними TІ та IRU, ціни на дизельне паливо в Німеччині на 38,5% вищі порівняно з 3 кварталом 2020 року. Цей відсоток варіюється в різних європейських країнах, але завжди залишається вищим за 20%: +26,6% у Великобританії, +25,2% в Іспанії, +23,5% у Франції та +20,6% – в Італії.
Очікується, що у 4 кварталі 2021 року тарифи продовжать зростати, оскільки попит збільшується, а пропускна спроможність залишається обмеженою.
«У третьому кварталі 2021 року ми почали спостерігати появу «тріщин» у ланцюжках поставок по всій Європі, оскільки поєднання проблем із попитом та пропозицією вплинуло на рух товарів у регіоні. Ці проблеми були більш виражені в окремих регіонах, зокрема у Великобританії, що призвело до підвищення тарифів», – прокоментував Нік Бейлі, керівник відділу досліджень компанії TІ.